مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد؛

فعالیت ۲۶ درمانگاه و بیمارستان وقفی در اردبیل

حجت‌الاسلام «ستوده» گفت: ۲۶ درمانگاه و بیمارستان وقفی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ - 02October 2023

فعالیت ۲۶ درمانگاه و بیمارستان وقفی در اردبیلبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ستوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: سه هزار مجموعه درمانی و بیمارستانی در کشور به صورت وقفی فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۶ مجموعه در استان اردبیل فعال است.

وی تصریح کرد: عمده واقفان و خیرین در استان اردبیل در حوزه وقف درمانی و کمک به محرومان اقدامات خیرخواهانه خود را انجام می‌دهند که در همین زمینه ۶ هزار موقوفه و رقبه در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: این موقوفات و رقبات در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی و سایر حوزه‌ها به ثبت رسیده و شاهد فعالیت آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: برای مدیریت مال و ساماندهی نظام اقتصادی توجه به وقف و احیای آن بسیار مهم و ضروری است و در دین اسلام در کنار مسائل اعتقادی و باور‌های اخلاقی، در مسیر تربیت انسان توجه به مباحث اقتصادی نیز در یک نظام هدفمند مورد توجه و دقت نظر است.

وی خاطرنشان کرد: در تمام ابعاد این فعالیت‌ها مورد توجه است و قطعاً حاکمان اسلامی و دینی نیز در کنار تربیت و ابعاد اخلاقی، سعی می‌کنند به حوزه مالی و اقتصادی نیز توجهی جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: در قرآن کریم نیز در کنار نماز و سایر عبادت‌ها، خمس و زکات نیز مورد یادآوری قرار گرفته و انفاق نیز از جمله توصیه‌ها و تأکیدات مکتب اسلام است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه انفاق برای مدیریت مال بعد از هجرت از این دنیا به جهان دیگر، ضروری است تا وقف به عنوان چشمه جاریه مورد توجه قرار گیرد که از آن به عنوان مدیریت مالی بعد از حضور در این دنیا یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام ستوده یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند تا به این مدیریت مالی در سطح جامعه به ویژه افراد خیر و نیکوکار کمک کند تا بسیاری از افراد جامعه بتوانند از خیرات و مبرات در این دنیا و جهان آخرت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: واقفان و خیرین با ثروت و اندوخته خود راه رسیدن به خداوند و تقرب الهی را مورد توجه قرار می‌دهند که در این زمینه فعالیت‌های مختلفی نیز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شاهد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تثبیت مالکیت موقوفات و احیای کاربری‌های آن نیز خبر داد و بیان داشت: جز موقوفه ملاهادی، سایر موقوفات و امامزاده‌های استان احیا شده و امکان بهره‌برداری از آن‌ها حتی در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال‌آفرینی نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار