مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

۱۶ ربیع الاول روز وقف نامگذاری شد

حجت‌الاسلام «حسینی» از آغاز هفته وقف از دهم مهرماه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 02October 2023

آغاز هفته وقف از دهم مهرماهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید شهاب‌الدین حسینی» مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران جهت تشریح برنامه‌های هفته وقف با بیان این‌که روز وقف در تقویم اسلامی از سالجاری تغییر یافته است، اظهار کرد: سال‌های گذشته، روز وقف مصادف با ۲۷ صفر و رحلت نبی اکرم اعظم(ص) بود، اما از امسال با پیشنهاد سازمان اوقاف و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۱۶ ربیع الاول انتقال یافته است و امسال از دهم تا شانزدهم مهرماه به‌عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هفته وقف برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌ شده است، افزود: بیش از ۲۰۰ امامزاده در استان آرامیده‌اند که برنامه‌های هفته وقف در ۶۵ امامزاده استان برگزار می‌شود. در روز جمعه نیز گزارش عملکرد اداره اوقاف در سخنرانی پیش از خطبه نمازهای جمعه سراسر استان ارائه می‌شود.

وی در ادامه از وجود ۷ بیمارستان وقفی در سطح شهر تبریز خبر داد و عنوان کرد: حدود ۳۰ درمانگاه نیز وقفی هستند که به‌صورت غیرمستقیم اداره می‌شوند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی هم‌چنین بیش از ۴۰۰ مدرسه وقفی در استان وجود دارد و به‌مناسبت هفته وقف نیز در سراسر مدارس استان، مسابقه زنگ «انشای وقف» برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این اداره کل به ۲۸۱ مسجد استان حدود چهار میلیارد تومان طی شش ماهه سال جاری کمک کرده است، گفت: تمامی درآمدهای اوقاف در راه نیات واقفان از طریق سامانه موقوفات و بقاع متبرکه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار