امام جمعه تبریز:

شعر «وحدت» ممتازترین نوع شعر است

حجت الاسلام «آل هاشم» گفت: شعر وحدت ممتازترین نوع شعر است و حقیقت، خیر و زیبایی سه ویژگی اصلی چنین شعری است به این معنی که شعر وحدت باید برگرفته از معانی حقیقی خیر را در جامعه بگستراند.
کد خبر: ۶۲۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 02October 2023

شعر «وحدت» ممتازترین نوع شعر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز (دوشنبه) در دیدار با عوامل برگزاری و جمعی از شرکت کنندگان در همایش ادبی «شمیم وحدت» در تبریز، اظهار داشت: بزرگترین مفاهیم بشری را می توان در شعر مطرح کرد و این هنر قابلیت بیان تمام مشترکات دینی و فرهنگی بین اقوام و ملت ها را دارد و می تواند دل های سلیم را به هم نزدیک کند.

وی با تاکید بر اینکه شعر وحدت پُلی است است که می تواند عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) و حضرات ائمه معصومین (ع) را از این سو و آن سوی جهان بهم برساند، افزود: بدون شک کسی که قلم، هنر و فکرش در این مسیر متعالی ایفای نقش می کند، از عمق دل و ذهن نیز به این مفاهیم اعتقاد عمیق دارد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: منشأ اصلی تفرقه دشمنان قسم خورده ای هستند که هرجا بتوانند از شمشیر نفاق برای ضربه زدن به انسان های آزاده‌ای استفاده می کنند که در مقابل ظلم و فساد بپا خاسته اند و در این بین هنر و ادبیات از عوامل اصلی تغییر دهنده هویت جاهلی به هویت متمدن اسلامی است و شعر در قله این هنرهاست که جوشش و آگاهی را به انسان هدیه می کند.

وی اضافه کرد: در این میان شعر وحدت ممتازترین نوع شعر است و حقیقت،خیر و زیبایی سه ویژگی اصلی چنین شعری است به این معنی که شعر وحدت باید برگرفته از معانی حقیقی خیر را در جامعه بگستراند و زیبایی معارف اسلام را به رخ همگان بکشاند و اینها همان مشخصه های شعر آئینی است که وحدت را در عرصه ملی و جهان اسلام فارغ از نوع مذهب و قومیت رقم می زند.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: پرداختن به موضوع فلسطین و جلوگیری از فراموشی این مهم به عنوان مسأله اول جهان اسلام، روشنگری در برابر استکبار و تشکیل نهضت ملی و فراگیر برای ریشه کنی تکفیر از پایه ها و اساس شعر وحدت هستند که باید شعرای مؤمن و متعهد در خلق آثار هنری خود به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار