امام‌ جمعه اصفهان:

جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی ضروری است

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اصفهان گفت: جلب اعتماد عمومی به نظام مالیاتی حائز اهمیت است و مالیات دریافتی بایستی خرج مردم شود تا موجبات خشنودی و خُرسندی آنها را فراهم آورد.
کد خبر: ۶۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ - 02October 2023

حفظ اعتماد عمومی به نظام مالیاتی ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان  در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: وصول عادلانه مالیات و برخورد خوب مأموران مالیاتی با مردم، اهمیت بسیاری است.

وی ادامه داد: مالیات باید با برخورد شایسته و رفتار مناسب کارمندان اداره امور مالیاتی وصول شود و در عین حال برخورد با فرار مالیاتی نیز باید از اولویت‌های نظام مالیاتی باشد.

امام جمعه شهر اصفهان تصریح کرد: برخی فرارهای مالیاتی از طریق تاسیس شرکت‌های صوری صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تشکیل شرکت های صوری، اداره ثبت باید در زمان تاسیس شرکت ها دقت کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) و توصیه‌های حضرت علی(ع) گفت: این بزرگواران به مدارا با مردم تاکید داشتند و پیامبر اکرم فرمودند: «همانطور که به تبلیغ رسالت، مأموریت یافته ام به مدارا با مردم نیز فرمان دارم.»

«احمد مدبرنیا» مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از بودجه اُستان از محل مالیات تامین می‌شود و در راستای تامین بودجه به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در وصول درآمدهای مالیاتی، حقوق مودیان و فعالان اقتصادی نیز بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و مالیات بر اساس عدالت محوری دریافت شود.

وی یادآور شد: هر سال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده مبالغی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای صرف در روستاهای فاقد دهیاری پرداخت می شود تا در راه افزایش رفاه اجتماعی و توسعه آنها به مصرف برسد.

وی با تشریح برنامه عملیاتی تدوین شده اداره کل امور مالیاتی استان گفت: بر اساس برنامه عملیاتی برای تأمین منابع مالی استان در راستای تحقق عدالت مالیاتی، حرکت اثربخش و فعالی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و برخی فرمانداری‌های استان پرداخت شد و این رقم در ۶ ماهه نخست امسال حدود سه هزار میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها