مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد؛

ساخت و تولید زندگی شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در قالب فیلم مستند و کتاب

وحدتی‌نیا گفت: مستندات زندگینامه شهید «سید محمد حکیم» در دست جمع‌آوری است تا در صورت تأمین بودجه در قالب فیلم‌مستند ساخته شود همچنین زندگینامه شهیدان «موسوی و احصایی» در قالب کتاب تا اسفندماه به چاپ می‌رسند.
کد خبر: ۶۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷ - 03October 2023

ساخت و تولید زندگی شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در قالب فیلم مستند و کتاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «ندا وحدتی‌نیا» مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: مستندات زندگینامه شهید «سید محمد حکیم» از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دست جمع‌آوری است تا در صورت تأمین بودجه در قالب فیلم‌مستند ساخته شود همچنین زندگینامه شهیدان «موسوی و احصایی» در قالب کتاب تا اسفندماه به چاپ می‌رسند.

وی افزود: زندگینامه شهید حکیم با همکاری رسانه ملی، صداوسیمای مرکز خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ساخته می‌شود. به همین منظور کمیته‌ای جهت نظارت دانشگاه بر ساخت این فیلم‌ مستند راه‌اندازی شده است که این کمیته نظر خود را برای فرآیند ساخت آن به شورای فرهنگی دانشگاه اعلام می‌کند تا بودجه ساخت آن تأمین شود.

وحدتی‌نیا با بیان اینکه اکنون ساخت فیلم‌ مستند شهید حکیم در مرحله تأمین بودجه است و مراحل گردآوری مستندات در حال انجام است و متوقف نشده است، یادآور شد: اقدامات لازم برای ساخت این فیلم‌ مستند از جمله انجام مصاحبه با خانواده و همکاران شهید، جمع‌آوری مستندات از حضور شهید در دانشگاه در دست انجام است. 

کارشناس مسئول انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهید حکیم اصالتاً متولد نجف است و پس از تبعید در خرمشهر ساکن می‌شوند. بعد از اتمام تحصیل دوره دبیرستان در خرمشهر در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرفته می‌شود و به همین جهت مستنداتی از فرم ثبت‌نام شهید در دانشگاه، واحدهای درسی پاس‌شده و دستخط آن در دست است که برای ساخت فیلم‌ مستند گردآوری شده است.

وی افزود: شهید حکیم به دلیل کمبود بیمارستان اقدام به ساخت یک بیمارستان صحرایی در سوسنگرد کرد که سرانجام در جاده اهواز به سوسنگرد بر اثر اصابت خمپاره به خودروی وی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها