در رزمایش مشترک پهپادی ارتش؛

پهپاد «کمان ۱۹» نیروی هوایی ارتش عملیاتی شد

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ارتش، پهپاد کمان ۱۹ برای نخستین بار با انجام پرواز به چرخه عملیاتی ارتش وارد و عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک نیز در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۶۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 03October 2023

رونمایی از جدیدترین پهپاد ارتش/ ‏ اجرای موفق عملیات اخلال راداری هوا پایه توسط کمان ۱۹به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش اظهار داشت: در ادامه این رزمایش، یگان‌های جنگ الکترونیک از نیرو‌های چهارگانه ارتش روش‌ها و راهکار‌های جنگ الکترونیک را تمرین و اجرا کردند.

امیر سرتیپ شیخ  ادامه داد: عملیات اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپاد‌های مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپاد‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که توسط نیرو‌های جنگالی حاضر در منطقه رزمایش تمرین شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش افزود: همچنین در این مرحله از رزمایش، عملیات اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه و توسط پهپاد‌های ابابیل ۴ و کمان ۱۹ با موفقیت اجرا شد.

امیر سرتیپ شیخ تاکید کرد: مقابله با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با استفاده از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک زمین پایه و هوا پایه و همچنین سامانه‌های خود حفاظتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در رزمایش مشترک پهپادی ارتش بود.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با اشاره به عملیات موفقیت آمیز پهپاد کمان ۱۹ ارتش در جریان این رزمایش تخصصی خاطرنشان کرد: پهپاد کمان ۱۹برای نخستین بار با انجام پرواز رزمی به چرخه عملیاتی این نیرو وارد شد و با پرواز از یکی از پایگاه‌های پهپادی ارتش در کشور جنگ الکترونیک و اخلال راداری به صورت هوا پایه را با موفقیت انجام داد.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از تجهیزات و تسلیحات بومی استفاده شده در این رزمایش نیز که به دست جوانان و متخصصان کشورمان طراحی و تولید شده است به دلیل طبقه‌بندی و ملاحظات محرمانگی فناوری‌های بکار گرفته شده در این تسلیحات قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد و در وقت مقتضی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها به سمع و نظر ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با بیان اینکه رزمایش مشترک پهپادی ارتش بر اساس تهدیدات موجود طراحی و در میدانی مشابه واقعیت اجرا می‌شود، یادآور شد: طرح‌های تعریف شده در این رزمایش بر اساس برآورد‌های اطلاعاتی از تهدید‌های بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد است و مراحل مختلف این رزمایش با نظارت ستاد‌های بالا دستی از جمله قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش ارزیابی می‌شود.

امیر سرتیپ شیخ پیام رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش به کشور‌های منطقه را برقراری صلح و دوستی دانست و خاطرنشان کرد: کشور‌های منطقه باید بدانند که با تکیه بر توان و اتحاد و بدون نیاز به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای و بازیگران نا امن کننده، جنگ طلب و اشغالگران می‌توانیم صلح و آرامش و امنیت را در منطقه حفظ کنیم.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار