مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

موسیقی حماسی نقش بی‌بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد

سرهنگ «رشیدی» گفت: موسیقی حماسی نقش بی‌بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد و گاهی اوقات یک سرود حماسی می‌تواند اندازه چندین سخنرانی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۲۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ - 03October 2023

موسیقی حماسی نقش بی بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی » مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، امروز (سه‌شنبه) درحاشیه آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار نوای مهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اگر قرار است رزم و ایثار شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، مدافع سلامت و مدافع امنیت برای نسل آینده ماندنی باشد لازم است در قالب هنر به شکل شعر، موسیقی، فیلم سینمایی عرضه شود.

وی ادامه داد: ترانه «دایه دایه» 45 سال پیش اجرا شده است ولی نقش و تاثیر خود را امروز بهتر نشان می‌دهد و جوانان با آن عجین شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: هنر باید در راستای فضیلت های شهدا باشد و متن اشعار در موسیقی نیز بر اساس واقعیت باشد تا بتواند رسالت و نقش خود را به خوبی ادا کند.

وی به رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد وبا بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد مقاومت 8 سال دفاع مقدس فرمودند در این عرصه نیاز به غلو نداریم، تصریح کرد: اگر این اتفاقات رخ داده در طی دوران جنگ تحمیلی برای نسل آینده به وسیله موسیقی، فیلم وابزار دیگر هنر به خوبی تبیین شود، قطعا در خاطره‌ها ماندگار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید براینکه موسیقی حماسی نقش بی بدیلی در تقویت روحیه مقاومت دارد و گاهی اوقات یک سرود حماسی می‌تواند اندازه چندین سخنرانی تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز، موسیقی اصیل وسنتی کمرنگ شده ومی‌طلبد فعالان هنر و موسیقی حماسی، با تولیدات فاخرو ارزشمند ذائقه جوانان را به سمت موسیقی اصیل سنتی و حماسی سوق دهند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار