مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

مراسم افتتاحیه همایش پیرغلامان حسینی در گیلان برگزار می‌شود

نیازمند با بیان اینکه امشب مراسم افتتاحیه همایش پیرغلامان حسینی را آغاز خواهیم کرد، گفت: اجرای برنامه‌های سنتی به منظور نشان دادن هویت استان نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۶۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ - 03October 2023

مراسم افتتاحیه همایش پیرغلامان حسینی در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدمهدی نیازمند» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری همایش پیرغلامان حسینی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این همایش به مدت ۳ روز در گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه امسال دو تفاوت ویژه دارد، تصریح کرد: حضور بانوان برای اولین بار در این همایش در قالب یک یادواره و همچنین برگزاری یادواره شهدای مداح نیز به صورت ویژه برنامه برگزار می‌شود.

نیازمند با بیان اینکه امشب (سه‌شنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم افتتاحیه را آغاز خواهیم کرد، افزود: اجرای برنامه‌های سنتی به منظور نشان دادن هویت استان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه بانوان ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه در بقعه خواهر امام رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه روایت حسینی نهضت جنگل با حضور نمایندگانی از هر استان از دیگر برنامه‌های این همایش است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به تقسیم بندی مداحان برای حضور در مناطق مختلف استان گیلان، تاکید کرد: مداحان در منازل شهدا حاضر شده و به روضه خوانی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر آیینی عصر روز چهارشنبه، متذکر شد: صبح پنج شنبه برنامه یادواره شهدا در گلزار شهدا رشت برگزار می‌شود و سخنران مراسم نیز حجت الاسلام ماندگاری است.

نیازمند افزود: مداحانی که در عملیات لشکر ۱۶ قدس یا ۲۵ کربلا حضور داشتند از ویژه برنامه‌های درنظر گرفته شده در همایش پیرغلامان حسینی است.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه همایش پیرغلامان حسینی غروب پنج شنبه در مصلی رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۴۵ مهمان خارجی از شمال آفریقا و پاکستان و... در این همایش شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها