مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اخلاق پیامبر (ص) رستاخیز عظیم معنوی بشر است

حجت‌الاسلام «جعفرزاده» اخلاق عالی پیامبر اکرم (ص) را رستاخیز عظیم معنوی برای سعادت بشریت عنوان کرد و گفت: اخلاق پیامبر اسلام (ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه و سپس در جهان پدید آورد.
کد خبر: ۶۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 03October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «قاسم جعفرزاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل  امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به تبیین سیره پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه تبلیغ فرامین الهی با اخلاق نیک با مردم  رفتار می‌کرد به‌طوریکه همه را مجذوب خود ساخته بود و حتی طوایف و قبایل مختلف که همه دشمن یکدیگر بودند به گرد او جمع شدند.

وی اخلاق عالی پیامبر اکرم (ص) را رستاخیز عظیم معنوی برای سعادت بشریت عنوان کرد و افزود: اخلاق عالی پیامبر اسلام (ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه و سپس در جهان پدید آورد و در سایه‌ی این رستاخیز عظیم معنوی پراکندگی به یگانگی، بی پروایی به عفت و پاکدامنی و تکبر عرب به تواضع و مهربانی تبدیل شد و انسان‌هایی تربیت شدند که تا همیشه نمونه‌های اخلاق به شمار می آیند در حقیقت اخلاق حضرت محمد (ص) آن قدر عالی و پر ارزش است که خدا آن را «خلق عظیم» یاد کرده است.

جعفرزاده احیا زندگی واقعی بشریت را از دستاوردهای مهم تبلیغ دین پیامبر برشمرد و گفت: بخشیدن حیات معنوی به جامعه بشری، گسترش اخلاق حسنه در بین مردم، از بین رفتن خرافات جاهلیت، احیا یکتاپرستی، عزت دادن به انسانیت و ارزش‌گذاری به زنان جامعه از مهمترین دستاوردهای تبلیغ دینی پیامبر بود.

وی وحدت را عامل پیشرفت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع اردبیل با وحدت و همدلی، مبلغ فرهنگ دینی در جامعه‌اند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی در میان مسلمانان از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: قاطعانه می‌توان گفت که یکی از مسائل اجتماعی که قرآن بیش از هرچیز دیگر بر آن تاکید دارد، وحدت میان پیروان اسلام است.

وی گفت: نگارش سیره عملی و گفتاری رسول گرامی اسلام(ص) از آن حیث شور آفرین و دل انگیز است که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حرّیت، عزّت و سعادت است و همه رقیّت ها، ذلّت‌ها و شقاوت‌ها  به سبب دور شدن از آن چشمه صاف و زلال است. پس سیره دارای فرایندهای بسیار زیباو گران سنگ و نقش آفرین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ایفای مسئولیت‌های مختلف در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام می‌توانند در تمامی ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگوی راهگشای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای بشریت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار