دبیر کمیته بانوان اجلاس پیرغلامان حسینی خبر داد؛

در اجلاسیه بانوان از ۱۵ بانوی شاخص مداح تجلیل می‌شود

«زهرا یعقوب‌نژاد» با بیان اینکه در اجلاسیه بانوان از ۱۵ بانوی شاخص مداح تجلیل می‌شود که پنج نفر گیلانی هستند، گفت: دیدار بانوان مداح با همسران و مادران شهدا، ضبط برنامه گفتگو محور با مداحان شاخص، برگزاری نشست تخصصی زنان و خانواده از جمله برنامه‌های کمیته بانوان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان است.
کد خبر: ۶۲۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ - 03October 2023

در اجلاسیه بانوان از ۱۵ بانوی شاخص مداح تجلیل می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «زهرا یعقوب‌نژاد» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و دبیر کمیته بانوان اجلاس پیرغلامان حسینی امروز (۱۱ مهر) در نشست خبری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی  اظهار داشت: اولین اجلاسیه بانوان تحت عنوان «قرآن کریم قانون مدون و منشور جاودانه خانواده» با سخنرانی «فائزه عظیم‌زاده اردبیلی» و خانم «نیلچی‌زاده» ساعت ۹ تا ۱۲ فردا چهارشنبه (۱۲ مهر) در حرم مطهر خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به حضور ۳۰۰ بانوی مداح و ستایشگر در اجلاسیه بانوان تاکید کرد: در اجلاسیه فردا به بررسی ظرفیت‌ها و توسعه سنت روضه خانگی پرداخته می‌شود، اجرای مداحی با گویش‌های گیلکی و ترکی و ابتهال خوانی از برنامه‌های اجلاسیه فرداست؛ همسران و مادران شهدا، مسئولین امور بانوان دستگاه‌ها هم حضور دارند.

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه در اجلاسیه بانوان از ۱۵ بانوی شاخص مداح تجلیل می‌شود که پنج نفر گیلانی هستند، تصریح کرد: دیدار بانوان مداح با همسران و مادران شهدا، ضبط برنامه گفتگو محور با مداحان شاخص، برگزاری نشست تخصصی زنان و خانواده از جمله برنامه‌های کمیته بانوان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان است.

در ادامه این نشست «علی نصیبی» مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان اظهار داشت: در استان گیلان ۸۰ شهید مداح شناسایی شده که یادواره شهدای مداح با سخنرانی حجت‌الاسلام «ماندگاری» در راستای دومین کنگره هشت‌هزار شهید استان و همچنین بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی همزمان با گلباران مزار شهدا صبح روز پنج شنبه (۱۳ مهر) در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان با بیان اینکه شب‌های عملیات در کنگره شهدای مداح شبیه سازی می‌شود و مداحان رزمنده دفاع مقدس استان، اتفاقات و خاطرات شب‌های عملیات را بازخوانی می‌کنند، تصریح کرد: در پایان یادواره شهدای مداح جدیدترین اثر «ابوذر روحی» خواننده «سلام فرمانده» با موضوع پیر غلامان حسینی رونمایی می‌شود که این سرود با حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها اجرا می‌شود.

«رسول منفرد» رئیس حوزه هنری گیلان و دبیر کمیته ادبی بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی هم در این نشست با تبریک ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: هویت دینی در گیلان به قدری ریشه دارد، اما متأسفانه در چهره گیلان هویدا نیست، هویت دینی در گیلان به یوحنا دیلمی شخصی که نبوت پیامبر (ص) را بشارت داد یا دو شهید دیلمی واقعه عاشورا، گوهرشاد خانم و سیدملک خاتون برمی‌گردد که هر کدام نقش آفرینی‌های بسیاری در تاریخ و هویت استان دارند.

دبیر کمیته ادبی بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه ماهیت برگزاری اجلاسیه‌ها در کنار جنبه معنوی که دارد، یک یادآوری است و باید از این فرصت استفاده بهینه کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون در معرفی داشته‌های هویتی استان کم کاری کردیم؛ تلاش شود از فردای اجلاسیه امید به معرفی داشته‌های هویتی استان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر گیلان مرکز هجمه دشمنان قرار گرفت، تاکید کرد: بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی فرصتی است که هویت دینی گیلان را بیشتر بشناسانیم؛ روضه‌های خانگی با قدمتی که دارند در فرهنگ مذهبی و دینی بسیار مهم هستند، در استان روضه خانگی میرمؤید، روضه خانگی آیت الله رودباری و آیت الله حجتی از قدمت بالایی برخوردار هستند، اما آنطور که شایسته است در تولیدات هنری و رسانه‌ای مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

منفرد افزود: محفل شعر آئینی «گیلان حسین بن علی (ع)» ساعت ۱۶ عصر فردا در دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود؛ در این محفل داشته‌های شعر آئینی استان معرفی می‌شوند و در پایان از تعدادی شاعران آئینی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار