رایزنی فرستاده سازمان ملل با مقامات قطر درباره پایان جنگ یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سفری به قطر با مقامات این کشور دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۲۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ - 03October 2023
رایزنی فرستاده سازمان ملل با مقامات قطر درباره پایان جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن در سفری به قطر با «لولوة الخاطر» وزیر مشاور در امور همکاری بین‌المللی قطر دیدار کرد. 
 
دو طرف در این دیدار ازسرگیری روند سیاسی فراگیر در یمن به منظور پایان دادن به جنگ در این کشور را بررسی کردند. سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گراندبرگ در سفر به قطر با لولوه الخاطر و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد. 
 
بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این دیدار پیشرفت حاصل شده در دستیابی به توافق برای بهبود شرایط معیشتی در یمن، پایبندی به اجرای توافق آتش‌بس در این کشور و ازسرگیری روند سیاسی جامع تحت نظارت سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت. 
 
گراندبرگ ضمن تأکید بر مذاکره طرف‌های یمنی برای حل بحران این کشور، گفت که افزایش انسجام منطقه‌ای بدون شک امیدی زیادی برای دستیابی به راه‌حل بحران یمن ایجاد می‌کند. وی افزود: «منطقه نقش بزرگی در همراهی با یمن در مسیر صلح و بازسازی ویرانه‌های جنگ ایفا خواهد کرد». 
 
مداخله نظامی سعودی در یمن شش فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری ریاض، با نام عملیات «طوفان قاطعیت» آغاز شد و بعدها با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت؛ این جنگ تاکنون هزاران کشته و زخمی در یمن داشته است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار