دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی برگزاری رزمایش گردان‌های القدس در نوار غزه

رزمایش گردان‌های القدس در شمال نوار غزه در چارچوب آماده‌سازی و تجهیز این نیرو‌ها پس از عملیات «ثأر الأحرار» (انتقام آزادگان) در برابر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 04October 2023

ابعاد مانور نظامی گردان‌های القدس در نوار غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رزمایش گردان‌های القدس در شمال نوار غزه با شعار «این مانور با شعار «شهدا؛ بشارت پیروزی» برگزار می‌شود و با توجه به اهداف و طرح‌های برگزارکنندگان آن، مهر تائیدی بر این موضوع است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های قدس بر رویکرد مقاومتی خود در برابر رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی را حفظ کرده و به هیچ عنوان از آن عقب نشینی نخواهند کرد.

اما موضوعی که برگزاری این مانور نظامی را از اهمیت و جایگاه بالا و برجسته‌ای برخوردار کرده این است که برگزاری این مانور نظامی آن هم در سالروز تاسیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین یک بشارت و خبر خوب برای مردم فلسطین است که به شدت مشتاق آزادی و دفاع از حقوق خود هستند. در واقع ماهیت و چیستی تولد و فعالیت گردان‌های قدس دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در برابر ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی است.

از طرف دیگر برگزاری مانور نظامی گردان‌های القدس در شمال نوار غزه حاوی پیامی صریح و روشن برای دشمن صهیونیستی است که گردان‌های القدس تا امروز در نبرد‌های مختلفی برابر صهیونیست‌ها قرار گرفته و پیروز هم شده است. در واقع این مانور به خوبی به صهیونیست‌ها خاطرنشان می‌کند که گردان‌های القدس از شجاعت و شهامت بالایی برای مقاومت و نبرد با نظامیان صهیونیستی برخوردار است و این مهم در چندین مرتبه تا امروز در میادین نبرد به نمایش گذاشته‌اند.

حال اینکه اگر به محل برگزاری این مانور نظامی که در شمال نوار غزه بوده توجه کنیم به این مهم پی‌می‌بریم که گردان‌های القدس به انتخاب هوشمندانه این منطقه این نکته حساس را به سران و مقامات تل‌آویو گوشزد کردند که نیرو‌ها و سلاح‌های این گردان‌های مقاومت روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن به قلب رژیم صهیونیستی است و در صورت لزوم می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن حملاتی را علیه صهیونیست‌های غاصب برنامه‌ریزی و انجام بدهند.

موضوع دیگری که در جریان برگزاری این مانور نظامی توجهات را به خود جلب کرده این است که صهیونیست‌ها به دنبال برگزاری این تمرین نظامی به خوبی دریافتند که همواره توسط رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی زیر نظر بوده و تمامی حرکات و تحرکات نظامی و غیرنظامی آن‌ها به دقت رصد می‌شود. این موضوع یعنی اینکه امروز دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی از اشراف کامل و جامعی نسبت به نیرو‌های نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار هستند.

اما موضوعات و مطالب گفته شده فقط یک طرف ماجرا است و طرف مهم دیگر این قضیه این است که نظامیان رژیم صهیونیستی همانند گذشته از امنیت و پوشش حفاطتی و اطلاعاتی لازم برای انجام فعالیت‌ها و تحرکات امنیتی و اطلاعاتی علیه فلسطینیان و گروه‌های مقاومت فلسطینی برخوردار نیستند و بر خلاف گذشته مورد رصد اطلاعاتی گروه‌های مقاومت فلسطینی قرار گرفته‌اند.

حال اینکه با توجه به انتخاب محل برگزاری مانور نظامی گردان‌های القدس می‌توان اینگونه هم نتیجه‌گیری کرد که هم اکنون غزه نقش و جایگاهی تعیین‌کننده و محوری در میدان مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی پیدا کرده است و همانطور هم که در آخرین جنگ جنبش جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی صحنه رقم خوردن پیروزی‌های بزرگی بود از این به بعد هم نقشی استراتژیک و تعیین‌کننده در مناسبات آتی گروه‌های مقاومت فلسطینی با نظامیان صهیونیست خواهد داشت.

در پایان باید گفت بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که توسط فرماندهان گردان‌های القدس منتشر شده است این مانور نظامی ماهیتی هجومی داشته و مبارزان فلسطینی به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله و نبرد با دشمن صهیونیستی در حملات فرضی برخی از مهمترین پایگاه‌های نظامی مهم اسرائیل همچون «زکیم»، «ایرز»، «دوگیت» و «سایت ارسال شماره ۱۶» را با موفقیت مورد هدف و حملات خود قرار دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار