در مراسم تقدیر از خانواده‌های ایثارگر جمعیت هلال‌احمر؛

سردار کارگر: لزوم تبیین نقش‌آفرینی بانوان امدادگر در جامعه و دفاع مقدس/ کار امروز هلال‌احمر جلوه‌ای از عملکرد رزمندگان در دفاع مقدس است+ فیلم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در مراسم تقدیر از خانواده‌های ایثارگر و کارمندان اداره اسراء و مفقودین هلال‌احمر، گفت: کار امروز هلال‌احمر در بحران‌ها جلوه‌ای از عملکرد رزمندگان در دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ - 04October 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نمایشگاه عکس «پرواز بازگشت» با موضوع نقش جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی، در حوزه‌های پشتیبانی، امداد رسانی و فعالیت‌های محوری در حوزه آزادگان با محوریت اداره امور اسرا و مفقودین صبح امروز (چهارشنبه) در موزه صلح جمعیت هلال‌احمر و با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.

سردار کارگر در این مراسم طی سخنانی، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت را گرامی‌داشت و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «باید هفته دفاع مقدس را جشن گرفت»؛ لذا ما هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به‌خاطر اینکه همه استکبار جهانی در مقابل یک کشور که در تهدید و تحریم بود، جمع شدند و الحمدلله به‌همت مردم بزرگ ایران به‌ویژه جوانان، جمهوری اسلامی ایران از این تهاجم همه‌جانبه روسفید بیرون آمد و پیروز شد.

سردار کارگر: لزوم تبیین نقش‌آفرینی بانوان امدادگر در جامعه و دفاع مقدس/ کار امروز هلال‌احمر جلوه‌ای از عملکرد رزمندگان در دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیروزی در دفاع مقدس را مرهون عنایات الهی، رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) و پشتیبانی مردم ایران دانست و افزود: پیروز اصلی جنگ تحمیلی، همه مردم بزرگ ایران اعم از کسانی که در خط مقدم و پشت جبهه و حتی در روستا و دانشگاه و مدارس بودند، هستند. در این پیروزی نسل امروز نیز سهم دارند؛ چراکه پدران و مادران این نسل ایستادگی کردند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه بزرگترین موفقیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس است، گفت: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند، انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد و در دفاع مقدس بود که عظمت رهبری حضرت امام (ره) و حضور مردم بزرگوار به اثبات رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به نمایشگاه عکس «پرواز بازگشت» اشاره کرد و ادامه داد: از تمام کسانی که در برپایی این نمایشگاه نقش‌آفرین بوده‌اند، قدردانی می‌کنم؛ در این نمایشگاه تصاویر بسیار زیبا و ارزشمندی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در دفاع مقدس و نیز بازگشت اسراء به کشور به نمایش گذاشته شده است که ضرورت دارد بیشتر به این موضوعات پرداخته و توجه شود. 

سردار کارگر با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر امروز به مراتب قو‌ی‌تر، گسترده‌تر و مقتدرتر از دوران دفاع مقدس است، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس جمعیت هلال‌احمر در دوران نونهالی خود بود، ولی این جمعیت امروز با خدماتی که سراسر کشور انجام می‌دهد، به بالندگی رسیده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید براینکه دفاع مقدس در زمان نمانده است، افزود: دفاع مقدس همچنان ادامه‌ دارد؛ شهید سلیمانی در این‌باره می‌فرمود: «دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه این قله است». دفاع مقدس یک الگو به ما ارائه کرد و برای پیاده‌سازی این الگو مدل‌های مختلفی به ما نشان داده شد که یکی از آن‌ها تفکر و عمل بسیجی است؛ منظور از عمل و تفکر بسیجی این نیست که حتماً عضو بسیج باشید، بلکه آن تفکر دفاع مقدس را داشته باشید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح آن فرمودند: «بسیجی یعنی علی‌بن ابی‌طالب (ع)» و این یعنی اینکه هر کاری در هلال‌احمر صورت می‌گیرد، برآمده از فعالیت بسیجی است؛ چراکه کار برای خداست و افراد از خود و خانواده گذشت می‌کنند تا به هم‌نوع خدمت کنند و این مصداق کار بسیجی است که یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس است. روحیه موجود در هلال‌احمر دستاورد دفاع مقدس است و جوانان باید به این روحیه توجه کنند.

سردار کارگر در ادامه به نقش مؤثر زنان در دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به حضور بانوان در جنگ تحمیلی کمتر پرداخته شده است، اظهار داشت: نکته مهمی‌که درباره دفاع مقدس وجود دارد، این است که به نقش مؤثر و حضور تاثیرگذار بانوان در جنگ تحمیلی و جبهه‌های نبرد کمتر پرداخته شده است و این در حالی است که، اگر حضور بانوان در جنگ تحمیلی بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعیت هلال‌احمر و سایر نهادها و ارگان‌های متولی باید به نقش مؤثر زنان در جامعه و دفاع مقدس در قالب موضوعات مختلف اعم از؛ کتاب، عکس، فیلم و ... بیشتر بپردازند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها