آیت الله آملی لاریجانی:

آیت الله «کوهستانی» همانند ستارگان برای جامعه درخشید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله کوهستانی همانند ستارگان آسمان برای جامعه آن زمان درخشید.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 04October 2023

آیت الله «کوهستانی» همانند ستارگان برای جامعه درخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش ملی بزرگداشت آیت الله «کوهستانی» در دانشگاه علم و فناوری بهشهر با قدردانی از مسئولان استان مازندران و انجمن مفاخر در نکوداشت آیت الله کوهستانی، اظهار داشت: آیت الله کوهستانی عالم ربانی بود که نام ایشان در جهات مختلف فراتر از استان رفته است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آیت الله کوهستانی همانند ستارگان آسمان برای جامعه آن زمان درخشید و اگرچه اجازه اجتهاد از بزرگترین علمای شیعه و ستارگان جهان تشیع گرفته بود، اما شخصیت مغفول مانده جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه در شرح حال آیت الله کوهستانی گفته شده توجه به جهات اخلاقی، تربیتی و زهد ایشان است، اما توجه ویژه ایشان در تربیت علما نشان می‌دهد آیت الله کوهستانی در کنار تقوا به علم آموزی طلاب نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه فهم قرآن از طریق تطهیر باطن ممکن است، گفت: اولیای الهی علاوه بر توجه به الفاظ، معانی و تفسیر قرآن، با شهود به معانی قرآن می‌رسند که فهم خاص است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای اینکه عالم واقعی در جامعه اثرگذار باشد باید عامل باشد و یکی از بهترین ابزار‌ها برای رسیدن به این توفیق این است که باید با حق تعالی رفیق باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه معرفت نفس پرسود‌ترین معرفت‌ها است، گفت: مقام، جایگاه و ثروت همه انسان‌ها گذراست و آیت الله کوهستانی با باور عمیق به این اصل، به مسیر بی‌نهایت آخرت باور داشت.

حضور در همایش دارالمومنین بابل و بزرگداشت شهدای روحانی در ساری و در صورت امکان ملاقات با برخی از خانواده‌های گرانقدر شهدا نیز از جمله برنامه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در این سفر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار