فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری ۱۸۹ نفر از اراذل و اوباش در ۴۸ ساعت/ آمریکا با فروش ارزان سلاح در پشت مرزها به‌دنبال ایجاد ناامنی در ایران است

سردار «محمدیان» با اعلام خبر دستگیری ۱۸۹ نفر از اراذل و اوباش در ۴۸ ساعت گفت: آمریکا با فروش ارزان سلاح در پشت مرزها به‌دنبال ایجاد ناامنی در ایران است.
کد خبر: ۶۲۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ - 04October 2023

سردار محمدیانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه طرح مقابله با اراذل و اوباش، در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار اخیر فرمانده کل انتظامی کشور به اشرار، اظهار داشت: بعد از این هشدار، پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ شرارت‌هایی را که در یک ماه گذشته انجام شده بود و افرادی را که تحت تعقیب بودند، بررسی کرد و اکنون پلیس یک عملیات ۴۸ ساعته را برای دستگیری این افراد به نمایش گذاشت.

سردار محمدیان ادامه داد: در این عملیات ۴۸ ساعته، ۱۸۹ نفر از مجرمانی که با سلاح سرد و سلاح گرم شرارت داشتند و در مخفیگاه‌های خود پنهان شده بودند، با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با قدردانی از همکاری خوب قوه قضائیه با پلیس برای دستگیری این مجرمان، گفت: دستگاه قضایی در این موضوع بسیار پیگیر بوده و مقرر شده است که در کوتاه‌ترین زمان پرونده این افراد تکمیل و در دادگاه‌ها رسیدگی شود و مجرمین به مجازات خود برسند.

وی با هشدار به کسانی که با سلاح سرد و حتی بدون آن اقدام به شرارت و در معابر با تهدید برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، تصریح کرد: این افراد بدانند که پلیس به صورت شبانه‌روزی به محض اطلاع از وقوع چنین جرایمی با بسیج کلیه اقدامات خود، تا زمانی که این افراد دستگیر نشده‌اند از پای نخواهند نشست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس هماهنگی که با دستگاه قضایی شده است، بازسازی صحنه در همان محلی که مجرمین شرارت کرده‌اند، صورت می‌گیرد؛ برای اینکه شهروندان ببینند که اگر کسی شرارت کرد، این اقدام او بدون پاسخ نخواهد ماند و پلیس مقتدری وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان، اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد و تشکیل پرونده برای آن‌ها خواهد کرد.

سردار محمدیان تأکید کرد: هرکسی که مورد تهدید یا شرارت اراذل و اوباش قرار گرفته است، با اطمینان کامل به پلیس و دستگاه قضایی، طرح شکایت کند و ما از طرف پلیس قول می‌دهیم که هویت این افراد حفظ شده و امنیت آن‌ها را تامین می‌کنیم و حتی اگر فردی حاضر به طرح شکایت نباشد، دادستان از جایگاه مدعی‌العموم اعلام شکایت کرده و موضوع رسیدگی می‌شود. از طرفی دیگر حتی اگر شاکیان این افراد رضایت دهند نیز، مجرمان از جهت اینکه در جامعه شرارت کرده‌اند و در میان مردم ایجاد حس ناامنی کرده‌اند، دادستان می‌تواند این افراد را تحت تعقیب قرار دهد و این اقدام قطعا صورت خواهد گرفت.

وی هرگونه شرارتی که به پلیس گزارش شود، از ایجاد مزاحمت در معابر گرفته تا قمه‌کشی و چاقوکشی و یا حتی نزاع بدون سلاح سرد را از خط قرمز‌های پلیس عنوان کرد و گفت: سلاح‌های قرمز خط قرمز همه جامعه است و ما مطلع هستیم که آمریکا امروز این سلاح‌های قرمز را پشت مرز‌های کشور با قیمت ارزان عرضه می‌کند تا در کشورمان ناامنی ایجاد کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دارندگان سلاح هشدار داد که هم مجازات داشتن سلاح و هم مجازات استفاده از آن، بسیار سنگین است و هرکسی که سلاح داشته باشد، قطعا به مجازات خواهد رسید.

سردار محمدیان با هشدار به سازندگان سلاح‌های سرد، تصریح کرد: همکاران ما خصوصاً در حوزه نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند، به واسطه لایحه و ماده واحده‌ای که برای ساخت، حمل و نگه‌داری سلاح سرد نامتعارف در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و برای آن مجازات تعیین شده است، در هرجایی که از محل ساخت و فروش آن اطلاعی داشتند، با آن‌ها برخورد کنند.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار