مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

دغدغه‌مندی رئیس جمهور در سازمان ملل نسبت به قرآن افتخار کشور ما است

حجت‌الاسلام «بلک» با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور در سازمان ملل نسبت به قرآن و دفاع از این کتاب آسمانی، گفت: دغدغه‌مندی رییس جمهور در سازمان ملل نسبت به قرآن افتخار کشور ماست.
کد خبر: ۶۲۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ - 04October 2023

دغدغه‌مندی رییس جمهور در سازمان ملل نسبت به قرآن افتخار کشور ماستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «محمدحسین بلک» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در آیین تحلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامی شهرستان اصفهان، اظهار داشت: امروز به برکت نظام اسلامی متوسط سنی واقفان تغییر کرده است زیرا در گذشته تنها افراد کهنسال نسبت به وقف اقدام می‌کردند ولی امروز بسیاری از جوانان واقف هستند.

وی ادامه داد: در گذشته افراد بخشی از دارایی‌های خود را وقف می‌کردند در حالی که امروز شاهدیم برخی حتی تمام مایملک و دارایی خود را وقف می‌کنند یا برخی مراجعه می‌کنند و دارایی خود را برای دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی وقف می‌کنند.

حجت‌الاسلام بلک با اشاره به پیشینه وقف در اصفهان، افزود: امروز بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی به صورت مستمر مجالس دینی دارند و این مجالس با نشاط و زندگی خانوادگی در آمیخته است.

  وی با اشاره به برافراشتن قرآن در صحن سازمان ملل توسط رییس جمهور ایران اسلامی، تصریح کرد: هیچ یک از روسای جمهور و بزرگان کشورهای مدعی اسلامی برای به مخاطره نیافتادن حکومت دنیایی خود حاضر به دفاع از قرآن نشدند و این بزرگترین افتخار برای نظام اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور این نظام چنین از قرآن دفاع می‌کنند و دغدغه اسلام و قرآن دارند.

حجت‌الاسلام بلک با اشاره به حاضر نشدن یکی از تیم‌های ورزشی در ورزشگاهی که مزین به تندیس حاج قاسم سلیمانی است، تصریح کرد: سردار سلیمانی شهید بزرگ جهان اسلام است که داعش را به فلاکت و ذلت کشاند و چشم فتنه را کور کرد و‌ برای حامیان داعش این غیظ و‌ خشم پایانی ندارد و این اقتدار یک کشور است که از یک تصویر مرد الهی اینگونه خائف هستند.

همچنین حجت‌الاسلام «اصغر توسلی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در این مراسم گفت: استان اصفهان با ۷۱۴ بقعه مبارکه و شهرستان اصفهان با ۱۴۷ بقعه به عنوان قطب فرهنگی برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارند و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز بقاع متبرکه مأمن و آرامش بخش خانواده‌ها است و برنامه‌های مذهبی از جمله مجالس روضه به صورت مستمر در آن برقرار است و حتی نماز جماعت صبح در اکثر امامزادگان برقرار است  خیران شهرستان اصفهان در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان برای مباحث عمرانی وقف کردند و امسال نیز در شهرستان در قالب طرح «مودت» ۲۷ میلیارد تومان کمک خیرین در سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار