استاد حوزه و دانشگاه:

گریه برای اهل بیت سراسر عزت است

«نیلچی‌زاده» با بیان اینکه گریه برای اهل بیت سراسر عزت است، گفت: در این مجالس همه تلاش دارند که پیام عالم دین را صحیح و مناسب دریافت کنند و بر مصائب اهل بیت اشک بریزند، این خود یک دانشگاه معرفتی بزرگ است که تزکیه و تعلیم را در پی دارد.
کد خبر: ۶۲۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 04October 2023

گریه برای اهل بیت سراسر عزت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «فروغ نیلچی زاده» پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در بیستمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ویژه بانوان که در حرم خواهر امام (ع) رشت برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه امام صادق (ع) بنیانگذار روضه خانگی بوده است، اظهار داشت: امروز در مناطق مختلف کشور خانه‌هایی وجود دارد که بیش از یک قرن نسل به نسل روضه خانگی برگزار می‌کنند و این موضوع تبدیل به یک سنت شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در روضه‌های خانگی کوچک، بزرگ، مرد و زن خانواده با روحیه‌های متفاوت برای برگزاری این میهمانی معنوی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: روضه‌های خانگی فرصتی طلایی برای بهره‌گیری به منظور ارائه برنامه‌های موثر متناسب با نیاز‌های نوجوانان و جوانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان امروز در پیچ نهایی بشریت، مقوله مقدس خانواده را مورد هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب شد تا رئیس جمهور در سازمان ملل با سربلندی از موضوع خانواده دفاع کند.

نیلچی زاده با اشاره به تلاش دشمنان برای تقدس زدایی ازدواج که از فطری‌ترین حقایق بشری است تاکید کرد: اگر پاکی، تقدس و اصالت خانواده آسیب ببیند همه بشریت در جنگ قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه گریه برای اهل بیت سراسر عزت است، متذکر شد‌: در این مجالس همه تلاش دارند که پیام عالم دین را صحیح و مناسب دریافت کنند و بر مصائب اهل بیت اشک بریزند، این خود یک دانشگاه معرفتی بزرگ است که تزکیه و تعلیم را در پی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار