فرمانده سپاه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

گام بلند بسیج سازندگی برای مهاجرت معکوس

سردار «مهدوی» گفت: روستایی در استان داشتیم که با تلاش بسیج سازندگی و ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای ۱۰۰ درصد مردم روستا اشتغال ایجاد شده و شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم و بسیاری از مردم روستا متقاضی ایجاد اشتغال و کار در کارگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۶۲۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ - 04October 2023

خیز بلند بسیج سازندگی برای مهاجرت معکوس/ خدمت‌رسانی ۲ هزار جهادگران در مناطق محروم استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در همایش سالانه شکوه هجرت و اختتامیه جشنواره جهادگران، اظهار داشت: در خراسان جنوبی روستاهی زیادی وجود دارد که به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن آب قنات خالی از سکنه شده است.

وی به تلاش گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی برای احیای این روستاها، بیان داشت: روستاهایی بعد از دو دهه خشکسالی اکنون با احیای قنات توسط گروه‌های جهادی مجدد آبادانی در آن‌ها رونق گرفته است و حتی شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف پزشکی، اشتغال، آموزش و توانمندسازی و غیره، اضافه کرد: جهادگران در روستاها توانسته‌اند کارگاه اشتغالزایی ایجاد کنند که تمامی ساکنان روستا صاحب شغل شوند که این مهم مصداق «ما می‌توانیم» است که توسط گروه‌های جهادی موجب انگیزه دادن به مردم می‌شود.

سردار مهدوی گفت: روستایی در استان داشتیم که با تلاش بسیج سازندگی و ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای ۱۰۰ درصد مردم روستا اشتغال ایجاد شده و شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم و بسیاری از مردم روستا متقاضی ایجاد اشتغال و کار در کارگاه‌ها هستند.

وی همدلی در استان و حمایت‌های ملی را عامل پیشرفت در عرصه‌های مختلف ذکر کرد و افزود: در سفر رئیس‌جمهور از برخی مناطق بازدید شد و تلاش گروه‌های جهادی به‌خصوص در حوزه آبرسانی قابل توجه بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طی یک سال گذشته آنچه سبب پیشرفت کارها بود همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت و پیگیری‌های بسیج سازندگی کشور بود، افزود: طی سالی که گذشت بیش از دو هزار گروه جهادی خراسان‌ جنوبی خدمات ارزنده‌ای به مردم مناطق کم‌برخوردار سطح استان ارائه داده‌اند.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: امیدواریم همایش شکوه هجرت گامی رو به جلو برای افزایش انگیزه‌ و تقویت جهادگران برای خدمت‌رسانی بیشتر باشد تا در سال آینده نیز گروه‌های جهادی را سازمان‌دهی کنیم و مأموریت‌های بسیج سازندگی و رسالت خود را به نحو شایسته و مطلب انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار