مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

ترویج معارف دفاع مقدس یکی از رویکرد‌های مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است

سردار «مطهری» گفت: ایجاد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک رویکرد هنرمندانه در جهت ترویج معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است و محتوادهی موزه دفاع مقدس را با جدیت دنبال و پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ - 04October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «علی تن» مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که برای خنثی کردن جنگ ترکیبی دشمن باید مدیریت دوران دفاع مقدس را الگو قرار بدهیم، اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ ترکیبی دشمنان بهترین و موثرترین الگویی که می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی سازی کند الگوی دفاع مقدس است و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان موثرترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های دشمن در فضای مجازی است.

وی با بیان این که بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های ایثار، شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس است افزود: ایجاد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک رویکرد هنرمندانه در جهت ترویج معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است و باید محتوادهی موزه دفاع مقدس را با جدیت دنبال و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان این که نهضت انس و الهام گرفتن از دفاع مقدس در سطح استان را زمینه سازی و اجرامی کنیم افزود: فرهنگ دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است و همه ما رسالت داریم این را به نسل نو منتقل کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این دیدار با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید در قالب هنر به نسل‌های امروز و فردا منتقل شود، خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و دستاورد‌های عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر بوده که می‌طلبد مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: شاید فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری بتوانند گوشه‌ای از فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشند، اما بی‌شک فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال توان بالایی در انتقال دستاورد‌ها و تجربیات دوران دفاع مقدس دارند که باید به نحو صحیح از آن بهره برد.

وی با بیان این که استفاده از اساتید برجسته هنر‌های تجسمی کشور برای تکمیل مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس ضروری است افزود: ضرورت دارد از تمامی ظرفیت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر در راستای دفاع مقدس استفاده کنیم، چون پرداختن به موضوع جنگ تحمیلی با استفاده از ابزار هنر تأثیر فوق‌العاده‌ای در افکار عمومی دارد.

وی با بیان این که حضور میدانی دانش آموزان، اقدام بسیار خوبی است که در موزه دفاع مقدس رقم می‌خورد افزود: موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند حلقه اتصال میان آن دوران با امروز و انتقال‌دهنده پیام دفاع مقدس به نسل کنونی باشند و هرچه این کار با ظرافت انجام بگیرد تاثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها