یدیعوت آحارنوت:

2015، سال بدی برای اسرائیل بود/ با کوله‌بار مشکلات وارد سال 2016 می‌شویم

روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت سال کنونی میلادی، سال بدی برای اسرائیل بود، و تل‌آویو در حالی وارد سال 2016 می‌شود که کوله‌‌باری از مشکلات اساسی و عمیق را بر دوش دارد.
کد خبر: ۶۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ - 13December 2015

2015، سال بدی برای اسرائیل بود/ با کوله‌بار مشکلات وارد سال 2016 می‌شویم

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سِوِر بلوتسکر» (Sever Blotskr) نویسنده اسرائیلی در مقالهای که روزنامه «یدیعوت آحارونوت» آن را منتشر کرده، نوشت سال 2015 سال بدی برای اسرائیل از لحاظ روابط بینالمللی و حتی اقتصاد بود.

وی در این مقاله اعلام کرد: اسرائیل در حالی وارد سال 2016 میشود که بر پشت خود کشکولی از مشکلات اساسی را به دوش میکشد، این کشکول بسیار سنگین و مشکلات داخل آن بسیار عمیق است.

این نویسنده اسرائیلی در ادامه نوشت: تفکر (سران) اسرائیلی به سمت بسته شدن درها به روی خود و فرو کردن سر در برف پیش میرود؛ به جای مسائل مهم به مسائل حاشیهای و به جای موضوعات سرنوشتساز به موضوعات سخیف میپردازند و سرِ تحلیلگران و فعالان را به مسائلی گرم کردهاند که (به لحاظ بی اهمیت بودن) وزن پَر دارند.

بلوتسکر افزود درگیری با فلسطینیها شدت گرفته و عملیاتهای شهادتطلبانه به موضوعی روتین و معمولی تبدیل شده است.

وی مدعی شد: همچنین 2015، سالی بود که اسرائیل در آن از ایران شکست خورد، ایران به متحدی محبوب برای غرب و شرق تبدیل شد و این در حالی است که اسرائیل، غیرمحبوب شده است؛ ایران دوستی برای آنهاست اما نه برای ما.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار