مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

۵۸۰۰ واحد مسکن ملی در اردبیل ساخته می‌شود

گفت: در قالب پروژه نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی به همت بنیاد مسکن در استان اردبیل در حال ساخت است.
کد خبر: ۶۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ - 04October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حامد کیخسروی مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مدیران بنیاد مسکن استان اردبیل که با حضور حجت‌الاسلام «حسین روحانی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان و ۲ شهر جدیدالاحداث است که در تمامی این شهرستان‌ها شعبه فعال بنیاد مسکن داریم.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل با ۲۰۸ نفر پرسنل شاغل فعالیت‌ها و اقدامات ساخت مسکن، طرح هادی و عمران و آبادانی روستاها را انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۸۵۹ روستا در سطح استان اردبیل وجود دارد که در یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تعیین و در ۵۲۰ روستا اجرای آن انجام شده است.

کیخسروی با اشاره به اینکه منظومه‌های روستایی نیز در حال انجام است، افزود: در بخش‌های شاهرود، هیر، قصابه و بخش مرکزی کوثر این منظومه‌های روستایی انجام و هشت روستای دارای بافت با ارزش روستایی نیز به عنوان مناطق هدف گردشگری معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه‌های متعدد عمران و آبادانی روستایی و در کنار آن طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است به طوری که ما هم اکنون در تمامی شهرستان‌ها طرح نهضت ملی مسکن فعال و در حال اجرا داریم.

کیخسروی اضافه کرد: مشارکت دولت در روستاها در استان اردبیل چشمگیر است به طوری که در حال حاضر در قالب کمک‌های غیرنقدی و از محل حساب ۱۰۰ امام برنامه‌های مشارکتی بنیاد مسکن در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد پروژه شهری و روستایی هدف‌گذاری شده است، بیان کرد: تمامی این پروژه‌ها علاوه بر پروژه‌های ساخت و ساز و مسکن‌سازی است که توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

کیخسروی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در قالب پروژه نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی عمدتاً در شهرهای خلخال، اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در حال ساخت است که بخشی از این پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل به روز هستند، تصریح کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب پروژه سیمرغ سرعین، خیرین مسکن‌ساز ۱۴۴ واحدی فاطمه‌الزهرا، پروژه سردار سلیمانی، پروژه ۴۸ واحدی نهضت ملی مسکن شهید مهندس علی یزدانی و… در اردبیل در حال ساخت است.

کیخسروی با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی چهار هزار واحد تعهد بنیاد مسکن بود، گفت: ما بیش از ۱۱۲ درصد عقد قرارداد با بانک‌ها انجام داده‌ایم که این نشان از تحرک و پویایی بنیاد مسکن استان اردبیل در تمامی واحدها است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه بنیاد مسکن استان اردبیل علاوه بر ساخت و ساز و عمران روستایی، در امدادرسانی و ساخت منازل آسیب‌دیده در خوی، سیل گرمی و مشگین، اصلاندوز و بیله‌سوار نیز پای کار بود، افزود: ستاد معین استان اردبیل در بازسازی شهر زلزله‌زده خوی با ۷۵ درصد احداث واحدهای آسیب‌دیده را انجام داد و از اول تیرماه سال‌جاری به دلیل درگیر شدن شهرهای اردبیل با سیل سهمگین، نیروهای بنیاد مسکن در این شهرستان‌ها مستقر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار