نماینده ولی فقیه در مازندران:

اولویت‌های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویت‌ها بپردازیم و آن‌ها را که مهم هستند حل کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ - 05October 2023

اولویت‌های آوزش و پرورش مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در دیدار با «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما با دشمنان خودمان در حوزه آموزش و پرورش یک نقطه اشتراک و یک نقطه افتراق داریم، اظهار داشت: نقطه اشتراک اینکه همه قبول داریم آموزش و پرورش یک کانون اصلی است و سنگ بنای اولیه آینده فرد و جامعه از اینجاست.

وی افزود: نقطه افتراقمان هم اینجاست که آن‌ها مسئله را جدی گرفتند، ولی ما آن را جدی نگرفتیم و آنچه را که مایه رشد و تربیت درست بود را یا لغو کردیم یا دست کم گرفتیم، مثل همین بحث تربیت معلم یا تعطیلی طرح تحول بنیادی مطرح شد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه تعطیل کردن طرح بنیادین کار کمی نیست، یادآور شد: برای این طرح ساعت‌ها صد‌ها فکر و مغز کار کردند، این طرح عصاره این همه دانش و بینش و زحمات بسیاری است، اما این سرمایه عظیم را کنار گذاشته شد و متاسفانه به سراغ مواردی رفتیم که نقطه مقابلش بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های فرهنگیان که به آن حال و روز افتاده که خوشبختانه در دولت انقلابی سیزدهم شاهد احیای مسائل هستیم.

وی اضافه کرد: باید با ترک فعل‌ها برخورد شود چرا که ضرر و زیان‌های فراوانی در حوزه اقتصاد، عمران و آبادانی و فرهنگ دارد، باید سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که با آمد و شد مسئول و یا دولت آسیب چندانی نبیند، اصول نباید تغییر کند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه معلم و رسیدگی به معلم بسیار مهم است، تصریح کرد: از دولت سیزدهم بابت اعمال رتبه‌بندی فرهنگی برای معلمان تشکر داریم، ممکن است طرح تحول بنیادین ضعف و نقص‌هایی داشته باشد، اما این به معنای این نیست که آن مورد بازبینی، حذف و اضافه قرار بدهیم.

وی تاکید کرد: ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویت‌ها و اولویت‌بندی‌ها بپردازیم و آن‌ها را که مهم هستند حل کنیم؛ مثلا اینکه در مازندران ضعف و قدرت‌ها چیست و برای آن راه حل در نظر بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: نکته دیگر اینکه آن بخش از دانش آموزانی را که تحت عنوان مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برون‌سپاری کردیم، بیش از ۷۰۰ مدرسه در مقابل بیش از ۴ هزار مدرسه، دانش آموزان مازندران ما به دست نهاد‌های خصوصی سپرده شدند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، این‌ها بخش مهم دانش آموزی ما هستند که باید به آن‌ها توجه شود، گفت: استعداد‌های درخشان و تیزهوشان به جای خود محفوظ، اما بستر عمده و عادی از مدارس دولتی را باید دریابید و به دانش آموزان و مدارس برسید که مستضعف هستند، بهترین معلمان باید در این مدارس تدریس کنند و باید به این معلمان بالاترین امتیاز را بدهید، معدل نمرات در این مدارس باید بالاتر از همه جا باشد چراکه رسالت نهاد حکومت دینی برای رسیدگی به اقشار متوسط است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه پیوند مبارک مدرسه، مسجد و خانه با محوریت مسجد بسیار مسئله مهمی است، اذعان داشت: طرح محله مهدوی نیز همین است، باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند. نهاد خانواده بسیار تاثیرپذیر است، مسجد هم باید خانواده محور باشد.

وی با بیان اینکه قشر دانش آموز نه کنش‌های هنجاری و نه کنش‌های ناهنجاری ریشه‌دار و عمیق ندارد و احساساتی و هیجانی است، تصریح کرد: از این رو اگر مظاهری از ناهنجاری از یک رفتار در درصدی بسیار جزیی دیده شده نگران نیستیم.

این مسئول عنوان کرد: اساس کار این است که باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی در دل و جان دانش آموزان و ساختن شخصیت آنان با تعلیم و تربیت دینی خود که سرآمد همه تعلیم‌های دنیا و بشری است برویم و امیدواریم دین خودمان را به دانش آموزان ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خواستار برگزاری آزمون و فرصت مجدد برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باهدف حفظ نیروهای خوب باقیمانده در حد امکان شد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: برخی از شهر‌های مازندران هنوز مدارس دوشیفته دارد از این جهت نیاز به مدرسه‌سازی هم داریم.

وی خاطرنشان کرد: نوسازی هم که خیلی از مدارس ما نیاز دارند، مدارس تک شیفته شود، به معلمان باید برسیم و خصوصا کسانی که از معبر دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم وارد مدارس می‌شوند باید توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغه‌مند و با فرهنگ داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها