فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد؛

برگزاری بیش از ۴ هزار یادواره در راستای کنگره شهدای همدان

سردار «مجیدی» با اشاره به برگزاری چهار هزار و ۴۵۹ یادواره در سطح استان همدان در راستای کنگره شهدا، گفت: برای نخستین بار در سطح استان تمام گروه‌های مختلف را درگیر کردیم و مراسماتی همچون آبروهای محله، یادواره‌های مختلف خانگی و یادواره‌های شهدای اقشار مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ - 05October 2023

برگزاری بیش از ۴ هزار یادواره در راستای کنگره شهدای همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان  امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: حدود ۱۱ سال پیش نخستین کنگره شهدا در استان همدان برگزار شد و بیشتر کار بر عهده شهید همدانی بود، در دومین کنگره نیز باید در سطح کشورخودنمایی کنیم، چون کار بزرگی است و در این راستا نیازمند کمک خبرنگاران هستیم.

وی به تشریح برنامه‌های در حال اجرا در حول محور دومین کنگره شهدای همدان پرداخت و گفت: برگزاری دعای ندبه کشوری در امامزاده عبدالله (ع)، برگزاری یادواره‌های مختلف در سطح شهرستان‌ها، توزیع ۲۰ هزار و ۳۱۳ جهیزیه در سراسر کشور شامل اقلام پنج‌گانه ضروری که سهم استان همدان ۸۰۰ جهیزیه است و در ۱۵ مهر با حضور فرماندهان سپاه تحویل مددجویان خواهد شد از جمله این برنامه‌ها است.

*برگراری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برای نسل امروز اثرگذار خواهد بود

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) اضافه کرد: در ۱۵ مهر نیز دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور بیش از ۱۰۰ ناشر و هفت هزار اثر در محل نمایشگاه بین‌المللی افتتاح خواهد شد که با توجه به اینکه تاکنون چنین نمایشگاهی با مضامین دفاع مقدس کمتر در سطح استان برگزار شده است قطعا می‌تواند برای نسل امروز تاثیرگذار باشد. خصوصا نقشه کسانی که سعی می‌کنند انحرافاتی در دفاع مقدس داشته باشند را خنثی می‌کند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه بازدید اقشار مختلف اعم از دانش‌آموز، دانشجو، طلاب و نخبگان از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: هر چقدر مردم از مباحث دفاع مقدس در قالب کتاب بهره‌مند شوند به طور حتم شاهد اثرات مضاعفی در سطح استان همدان خواهیم بود.

سردار مجیدی با اشاره به ابراز رضایت مردم از برنامه فصل شیدایی گفت: اجلاسیه شهدا نیز به مدت چهار شب از ۱۶ مهر بعد از نماز مغرب و عشا در سالن شهید سلیمانی همراه با سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور چهار هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اجلاسیه بر معرفی نقش استان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: استان همدان با توجه به حضور قریب به یکصد هزار نفر از اقشار مختلف این دیار در دفاع مقدس، تقدیم هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و دارا بودن ۳۷ هزار آزاده نقش موثری در دفاع مقدس داشته است.

فرمانده سپاه همدان به نقش اقشار مختلف مردم همدان در دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: به طور مثال دارا بودن ۲۰۷ شهید معلم و در قشر روحانی نیز ۱۱۵ شهید، ۲۰۸ جانباز و ۴۷۵ رزمنده طلبه در دفاع مقدس حضور داشته‌اند که نسبت به جامعه آماری این قشر این میزان بسیار عالی بوده است.

وی عنوان کرد: در راستای کنگره شهدا اقدامات موثری صورت گرفته به عنوان مثال یکی از کار‌های ارزشمند که در دوران دفاع مقدس انجام شده رونمایی از عهدنامه‌ای که شهدا با خون خود می‌بستند در ایام اجلاسیه است، دیگر اقدام احداث یادمان‌های جغرافیایی حماسی همچون یادمان بمباران شهدای قدس است که حدود ۸۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم. دیدار با خانواده شهدا و اهدای نشان «سرو» علی‌الخصوص به خانواده‌هایی که چهار شهید تقدیم انقلاب کرده اند می‌توان اشاره کرد.

*تالیف ۲۳۷ کتاب در راستای کنگره شهدای همدان

سردار مجیدی به معرفی شهدای هنرمند همدان همچون شهید دوروزی و کار‌های هنری شاخص این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: در خصوص تولیدات مکتوب نیز از کنگره اول تاکنون ۲۳۷ کتاب تولید که ۴ کتاب از آنان مورد تقریظ رهبری قرار گرفت و حدود ۲۰۰ کتاب دیگر در دست اقدام است که در ۶ ماه آینده تمام آن‌ها منتشر می‌شوند.

وی به وجود سردار حسام را از نویسندگان ادبیات پایداری موثر در کنگره دوم نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص شهدا کتاب‌های متنوع برای رده‌های سنی مختلف اعم از کودک و نوجوان تهیه شده که اتفاق فاخری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به برگزاری چهار هزار و ۴۵۹ یادواره در سطح استان همدان در راستای کنگره شهدا، توضیح داد: برای نخستین بار در سطح استان تمام گروه‌های مختلف را درگیر کردیم و مراسماتی همچون آبروهای محله، یادواره‌های مختلف خانگی و یادواره‌های شهدای اقشار مختلف برگزار شد که اثرات خوبی را این یادواره‌ها در سطح استان داشتند.

وی به احداث یا بازسازی یادمان شهدای گمنام در سطح استان در راستای برگزاری کنگره شهدا پرداخت و گفت: با توجه به نقش زنان در دوران دفاع مقدس به ویژه بانو دباغ که سرآمد بانوان است در کنگره امسال نیز توجه ویژه‌ای به این قشر شده، همچنین به نقش شهدای جهادگر و نقش پایگاه هوایی شهید نوژه نیز توجه شده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه سعی شده اقدامات در راستای خدمات رسانی به مردم انجام شود، گفت: ۲۳ کمیته از دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری کنگره شهدا ما را یاری کردند که ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی توسط این کمیته‌ها برگزار شد.

وی در خصوص فضاسازی شهری نیز گفت: مجموعه شهرداری‌ها در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند در مکان اجلاسیه نیز در نظر داریم از تصویر ۱۰ شهید شاخص استفاده کنیم و همچنین گروه‌های مختلف هنری اعم از گروه‌های دختران دانش‌آموز در اجلاسیه اجرای برنامه خواهند داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) به ظرفیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان اشاره کرد و متذکر شد: علاوه بر اینکه در سطح استان اقشار مختلف از این مرکز فرهنگی بازدید می‌کنند، در نظر گرفته شده استان‌های دیگر نیز در قالب کاروان راهیان نور و همچنین همزمان با برگزاری اجلاسیه نیز میهمانان کشوری از این موزه بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها