استاندار اردبیل:

اردیبل می‌تواند نقش مهمی در احیای تمدن منطقه ایفا کند

عاملی گفت: سازمان همکاری‌های اکو با تاریخ فرهنگ و تمدن ملت‌های به‌هم‌پیوسته و اردبیل می‌تواند نقشی اساسی و احیاگرانه در منطقه ایفا کنیم.
کد خبر: ۶۲۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ - 05October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل امروز (پنجشنبه) در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در حال برگزاری است، اظهار داشت: برای رسیدن به آینده بهتر نیاز به ارتباط و همکاری بیشتر داریم و حوزه‌ گردشگری برای رسیدن به این هدف و مقصود بهترین حوزه به شمار می‌رود.

وی به معرفی دارالارشاد اردبیل پرداخت و گفت: مورخین این شهر را منسوب به زرتشت پیامبر دانسته و نام آن را برگرفته از آرتاویل یعنی شهر مقدس می‌دانند و حکیم بزرگ فردوسی نیز بیش از ۱۰ بار نام این شهر را در آثار خود بیان کرده است.

عاملی با بیان اینکه اردبیل در طول تاریخ همواره مرکز تحولات مهم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و به عنوان دروازه قفقاز و روسیه نقش مهمی در حوزه اقتصاد ایفا کرده است گفت: امروز نیز با کمال افتخار میزبان نمایندگان و مقامات کشورهایی هستیم که در طول هزاران سال با آنها در قالب فعالیت‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و تاریخی، یک تاریخ و سرنوشت مشترکی ایجاد کرده و ظرفیت همگرایی عظیمی در تولید امینت و ثروت منطقه‌ای داریم.

وی به فعالیت های سازمان اکو اشاره کرد و گفت: مجموعه اکو بعد از اتحادیه اروپا به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان منطقه‌ای می‌تواند بیش‌ازپیش در مسیر توسعه و پیشرفت کشورهای عضو گام بردارد و بدون تردید این ظرفیت فوق‌العاده با توسعه گردشگری و با تأکید بر اشتراکات فرهنگی زمینه‌های اساسی را برای اقدامات و اتحادهای آینده فراهم خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: امروز اردبیل با این پیشینه تاریخی خود مجموعه‌ای از زیبایی‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را در کنار هم به وجود آورده تا آن را در اختیار همه کسانی قرار دهد که می‌خواهند در آیینه صاف جلوه‌های الهی روح و روان خود را صیقل دهند.

عاملی به سیاست های دولت اشاره کرد و گفت: دولت ایران  با نگاه به شرق به دنبال آن است که در کنار پیشرفت و توسعه با ایجاد زندگی بهتر برای همه انسان‌ها، از تمام مواریث فرهنگی، تمدنی، انسانی، بشری و اخلاقی خود نیز صیانت کند.

وی گفت: سازمان همکاری‌های اکو با تاریخ فرهنگ و تمدن ملت‌های به‌هم‌پیوسته و ما می‌توانیم نقشی اساسی و احیاگرانه در منطقه ایفا کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: گردشگری دریچه نگاه هویت‌ساز و تمدن‌ساز باشد و اردبیل امروز آمادگی دارد میزبان این برنامه‌ها و حرکت‌های امیدآفرین باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها