استاد حوزه و دانشگاه:

ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت (ع) در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند

حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» نوکری در دستگاه سیدالشهدا را توشه‌ای برای دنیا و آخرت دانست و گفت: ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت (ع) در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند، زیرا یک سرمایه ۵۰ ساله نوکری در هیئت و خاندان عصمت و طهارت را دارند.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ - 06October 2023

ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس در استان سلحشور گیلان اظهار داشت: استان گیلان در انقلاب اسلامی همواره پای کار نظام بوده و آن حماسه عظیم هشت دی سال ۸۸ را رقم زدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش نوکری بر سیدالشهدا (ع) در روح و جسم انسان، تصریح کرد: نوکری در دستگاه سیدالشهدا باعث جوانی روح و شادابی جسم می‌شود و این از برکات امام حسین (ع) است.

وی نوکری در دستگاه سیدالشهدا را توشه‌ای برای دنیا و آخرت دانست و افزود: ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت (ع) در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند، زیرا یک سرمایه ۵۰ ساله نوکری در هیئت و خاندان عصمت و طهارت را دارند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی از اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: جوانان باید پیرغلامان اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار داده و سیره عملی آنان را سرلوحه امور خود قرار دهند، زیرا تنها راه به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت توجه به شیوه زندگی خاندان عصمت و طهارت است.

وی با درخواست از صداوسیما در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از ذاکرین اهل بیت (ع) در کشور عراق و شهر کربلا، تاکید کرد: خاندان عصمت و طهارت از هیچ گروهی مثل ذاکران اهل بیت تقدیر نکرده‌اند، لذا صدا و سیما باید حرکتی مثل تجلیل از پیرغلامان را انجام داده و در اربعین و در یک گوشه از صحرای کربلا از کلیه ذاکران اهل بیت تجلیل کرده و نمایشگاه ارادت به امام حسین را تشکیل دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز بدون رسانه نمی‌توان زندگی کرد، متذکر شد: هرگاه رسانه ملی پای کار آمده همه آحاد جامعه با همدلی به برگزاری برنامه‌های مذهبی پرداختند.

وی تاثیر نوحه سرایی را کمتر از مداحی ندانست و خاطرنشان کرد: نوحه‌سرایان و شاعران مذهبی در ایران غریب هستند، لذا از صدا وسیما درخواست دارم از شاعران مذهبی تجلیل کرده و آنان را قدر بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار