در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

سردار رادان: نقش مردم، سازنده‌ترین نقش برای انجام مأموریت‌های «فراجا» است

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر این‌که در انتظامی جمهوری اسلامی ایران نقش مردم سازنده‌ترین نقش برای انجام مأموریت‌های ما است، گفت: تجربه ثابت کرد که هرکجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفته و یار و مددکار آن‌ها بودند، نقش‌های انجام ماموریت و حتی خدمت‌رسانی، نقش‌های ویژه‌ای شد.
کد خبر: ۶۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ - 06October 2023

سردار رادان: نقش مردم، سازنده‌ترین نقش برای انجام مأمریت‌های «فراجا» استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور، امروز (جمعه) در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک هفته انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این هفته را فرصتی مناسب برای معرفی تلاش و زحمت کارکنان انتظامی کشور برای خدمت و تعامل با مردم دانست و اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در عصری که به عصر امام خمینی (ره) معروف شد، آن‌چیزی که سرلوحه خدمت برای همه خدمت‌گزاران به مردم قرار گرفت، این بود که امامی از جنس مردم و برای مردم، خود را ارائه داد و در حقیقت می‌شود گفت که تمامی معادلات حسابی و کتابی را بر هم زد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر این‌که اگر در عرصه دفاع، کسانی از جنس نیرو‌های مسلح وظیفه دفاع را برعهده داشتند، امام خمینی (ره) ثابت کرد که مردم نیز در دفاع نقش‌آفرین خواهند بود، تصریح کرد: مردم در کنار نیرو‌های مسلح برای دفاع معرفی شدند و اگر عرصه جهاد سازندگی با عناوین سازمانی معرفی شد، امامی که از جنس مردم و برای مردم بود، ثابت کرد که در کنار آن، مردم هستند که نقش‌آفرینی مهم را حتی در امر سازندگی برعهده دارند؛ بنابراین مردم در کنار سازندگان میهن اسلامی قرار گرفتند و نقش‌آفرینی کردند.

سردار رادان ادامه داد: اگر در حوزه امنیت و اطلاعات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی وظیفه تأمین امنیت را برعهده داشتند، امام خمینی (ره) ثابت کرد که در کنار این نهادها، مردم می‌توانند بیشترین چشم‌ها، هشیار‌ها و کنترل‌کنندگان جریان‌های مختلف ضدانقلاب باشند؛ لذا نقش مردم در موضوعات اطلاعاتی و امنیتی نیز ثابت شد.

وی با بیان این‌که در موضوع فرهنگ نیز اگر سازمان‌های متولی فرهنگ تبلیغات و ارشاد هستند، امام ثابت کرد که نقش مردم در سازندگی، تولید و حفظ فرهنگ، نقش سازنده‌ای است، گفت: بر این اساس مردم در کنار فرهنگ سازان و متولیان تبلیغ قرار گرفتند و در حقیقت لشکر آمران به معروف و ناهیان از منکر، با جنس مردم و برای مردم تشکیل شد.

سردار رادان با تأکید بر این‌که در انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز نقش مردم سازنده‌ترین نقش برای انجام مأموریت‌هاست، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که هرکجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفته و یار و مددکار آن‌ها بودند، نقش‌های انجام ماموریت و حتی خدمت‌رسانی، نقش‌های ویژه‌ای شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به نقش مردم در مأموریت‌های فراجا، مأموریت راهنمایی و رانندگی را یکی از مأموریت‌های خاص در انتظام‌بخشی دانست و گفت: اگر همراهی، همکاری، همیاری مردم با همکاران ما در راهنمایی و رانندگی نباشد، انجام مأموریت برای آن‌ها بسیار سخت و شاید برخی اوقات غیرممکن خواهد بود.

سردار رادان ادامه داد: اگر در کنار همکاران ما در مرزبانی، مرزنشینان همراه و همکار نباشند، مأموریت آن‌ها سخت و پیچیده خواهد شد. همچنین اگر در کنار پلیس پیشگیری نیز مردم نباشند و همکاری نکنند، مأموریت‌های همکاران ما سخت و پیچیده خواهد شد؛ پس ما نقش و سهم مردم در حفظ انتظام ملی را در فرماندهی کل انتظامی کشور به‌عنوان یک اصل فراموش‌نشدنی قرار دادیم.

وی با تأکید بر این‌که انتظام ملی اساس امنیت و ایجاد امنیت است، اظهار داشت: انتظام ملی سه بُعد «مردم»، «متولیان» و «همراهان و همکاران» را دارد که اگر این سه بُعد در کنار هم نباشد، اساساً انتظام ملی شکل نمی‌گیرد؛ این در حالی است که در هر کشوری که انتظامی ملی آن بیشترین نقش را ایفا کرده است، امنیت آن نیز بیشتر بوده است؛ چراکه مردم در کنار انتظام قرار گرفتند.

سردار رادان افزود: ما در استفاده از همکاری مردم، هم دست یاری به‌سوی آن‌ها دراز می‌کنیم و همه زمینه‌هایی که مردم بتوانند به انتظام و امنیت کمک کنند را سرلوحه همه ماموریت‌های خود قرار دادیم و در همه موضوعات وقتی مردم در کنار ما قرار گرفتند، حجم انجام ماموریت و خدمت به ناگاه افزایش پیدا کرده است؛ این موضوع را در مأموریت اربعین سال‌جاری به‌خوبی مشاهده کردیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این‌که اگر همیاری مردم در مأموریت عظیم، بزرگ و معنوی اربعین سال‌جاری نبود، قطعاً شرایط پیچیده‌تر می‌شد، تصریح کرد: مأموریت اربعین امسال، یکی از موفق‌ترین مأموریت‌هایی بود که فرماندهی کل انتظامی کشور در کارنامه خود ثبت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از این موضوع یاد کرده و فرزندان خود در فراجا را مورد تفقد قرار دادند.

سردار رادان با اشاره به شعار امسال هفته انتظامی، گفت: وقتی ما مشارکت مردم را در حوزه انتظام و مأموریت می‌طلبیم، یعنی این‌که سهمی از انتظام، امنیت و آرامش برای مردم هم بایستی وجود داشته باشد؛ به‌همین دلیل امسال هنگامی که شعار هفته انتظامی را تعیین می‌کردیم، به شعار «مردم قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گزار» رسیدیم؛ یعنی هر چقدر بُعد رفتاری مردم در عمل به قانون برای انتظام ملی فراهم شود، بُعد خدمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: از امسال ما سهم ویژه‌ای برای مردم حتی در پیشگیری و مقابله قائل شدیم که ان‌شاءالله تا پایان سال بخش‌هایی از آن به استتحضار مردم می‌رسد؛ لذا پلیس با مردم کامل می‌شود و در کنار مردم می‌تواند نقش ویژه‌ای بیافریند و با همراهی و همیاریی مردم حتی می‌تواند عزت و اقتدار خود را افزایش دهد و در مقابل قانون‌ستیزان، گردن‌کشان و مخلان نظم و امنیت مردم قرار بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این‌که چند خواسته مردم با همراهی مردم مورد توجه خاص فراجا قرار گرفته است، تصریح کرد: مردم از اراذل و اوباش ناراحت بودند؛ لذا در برنامه ما به‌واسطه خواست مردم، برخورد شدید و البته قانون‌مدارانه با اراذل و اوباش شکل گرفت.

سردار رادان به اراذل و اوباش، گردن‌کشان و قانون‌ستیزان هشدار داد که جایی در جمهوری اسلامی ایران ندارند، مگر این‌که رفتار قانون‌شکنانه خود را تغییر دهند؛ چراکه فراجا به حکم قانون با اراذل و اوباش برخوردی قاطعانه، قانون‌مدار و سخت خواهد کرد.

وی هنچنین خطاب به گردن‌کشان و قانون‌ستیزان هشدار داد که آن‌ها بدانند اگر بخواهند ما را امتحان کنند، این امتحان برای‌شان سخت تمام خواهد شد و هزینه سنگینی را باید تحمل کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور، مقابله با سارقان را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم دانست که فراجا آن را در دستور کار خود قرار داده است و در ادامه تصریح کرد: مقابله با سارقان چند بعد دارد؛ اول همکاری مردم است؛ یعنی آن‌ها شرایطی را فراهم نکنند تا سارقین به‌راحتی بتوانند به مقصود خود برسند.

سردار رادان با اشاره به هماهنگی صورت‌گرفته بین فراجا و قوه‌قضائیه، گفت: در آینده‌ای بسیار نزدیک، با اقدامات هوشمند و فناورانه، عمده سارفان را کنترل هوشمند خود درخواهیم آورد و ان‌شاءالله در این موضوع هم نزد مردم امتحانی قابل قبول را پیش روی خود قرار می‌دهیم تا مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری را داشته باشند؛ لذا این ماموریت ما نیز در کنار همکاری و همراهی مردم کامل خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر این‌که ما در پی پلس در تراز انقلاب اسلامی هستیم، گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی نیاز به معماری جدیدی داشت؛ لذا در مرکز مطالعات راهبردی، معماری پلیس آینده به اتمام رسید و ان‌شاءالله حلقه‌ها و وصل‌هایی که باید نشان‌دهنده پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد، به‌زودی در عرصه‌های مختلف اعم از مأموریت، پشتیبانی، ساختار و سازمان ما قرار خواهد گرفت.

سردار رادان با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ را برای قاچاقچیان کالا، سال سخت معرفی کردیم و در چند روز گذشته اجناسی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان از احناس قاچاق را به حکم قانون و خواست مردم به آتش کشیدیم، تأکید کرد: این اقدام به آن معناست که هیچ جنس قاچاقی نباید در چرخه ورود و مصرف قرار بگیرد تا بتوانیم از تولید حمایت کنیم.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار