رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم:

مسئول شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، رئیس جمهور است

حدادی اصل گفت: مسئول شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، رئیس جمهور است و این شورا خود چند کارگروه دارد که یک کارگروه علمی آن زیر نظر وزارت علوم است که خود این کارگروه نیز شامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، سازمان نظام وظیفه و تعدادی سازمان‌های دیگر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ - 06October 2023

مسئول شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، رئیس جمهور استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «وحید حدادی اصل» رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: مسئول شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، رئیس جمهور است و این شورا خود چند کارگروه دارد که یک کارگروه علمی آن زیر نظر وزارت علوم است که خود این کارگروه نیز شامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، سازمان نظام وظیفه و تعدادی سازمان‌های دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: کار ما این است که مشکلات دانشجویان و دانشمندان خارج کشور را برای همکاری در حوزه علمی و فناوری رفع کنیم و اصلاً بحث این نیست که این افراد حتماً باید بازگشته و در ایران بمانند، اختیار با خود آن‌ها است البته اگر بیایند بیشتر همکاری و حمایت می‌کنیم، اما در صورتیکه نتوانند برگردند نیز ما تمایل به همکاری با آن‌ها داریم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: ما این افراد را یکی یکی شناسایی کرده و خواسته آن‌ها را دریافت می‌کنیم، ارتباط آن‌ها را با اساتید داخلی برقرار می‌کنیم، ما معتقدیم ایرانیان خارج از کشور یکی از استان‌های ما در خارج از کشور هستند و می‌توانیم از وجود آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون کارگروه علمی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور چند جلسه داشته و یک سری مصوبات برای دانشمندانی که اقامت خارج دارند و یا دو تابیعتی هستند داشته این موارد را بررسی می‌کنیم ببینیم چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم تا ارتباط ما با ایرانیان خارج از کشور در زمینه علم و فناوری فراهم شود.

وحید حدادی اصل در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد دانشمندان ایرانی خارج از کشور دارید که چه تعداد علاقمند هستند بازگردند و در داخل کشور فعالیت کنند افزود: ما بیشتر پیگیر ارتباط گرفتن و همکاری علمی با این افراد هستیم و بیشترین آمار مربوط به افرادی است که آنجا مقیم شده، ولی دوست دارند با ایران ارتباط علمی داشته باشند.

وی اظهار داشت: عمده این افراد مشکلاتی مانند معافیت نظام وظیفه دارند که باید برای رفع آن پیگیری کرد همچنین مشکلات تردد و ادامه تحصیل برای فرزندان نیز دارند که باید رفع شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار