مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

حفظ و صیانت از آموزش و پرورش وظیفه همگانی است

«صفری» گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای و حفظ و صیانت از آن وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۶۲۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ - 07October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «کلام اله صفری» مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر نقش اثرگذار معلمان در جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای از بین بردن شک و تردید در افکار عمومی، جدا سازی حق و باطل و پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی و فرهنگی است. برای شکستن محاصره تبلیغاتی و فرهنگی غربی و مقابله با پمپاژ‌های رسانه‌ای نیازمند یک حرکت عمومی در قالب جهاد تبیین هستیم.

صفری گفت: در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از هرگونه تشکیک و شبه افکنی باید در مقابل نشر مطالب کذب و شیطنت رسانه‌ای ایستاد، اما نقد منصفانه و ارائه راهکار به دور از سیاه نمایی نیز یک فرصت برای رشد است که باید از آن نیز استفاده کنیم.

وی افزود: دشمنان انقلاب با جنگ ترکیبی به دنبال نفوذ در ذهن کودکان و نوجوانان هستند و برای این کار آموزش و پرورش را مورد حمله قرار داده اند چرا که می‌دانند با وجود اقتدار آموزش و پرورش نفوذ دشمنان به ذهن و قلب دانش آموزان امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر ایفای نقش تمام ارکان جامعه در جریان تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای است که حفظ و صیانت از آن یک وظیفه همگانی است. با وجود حملات و سنگ اندازی‌های دشمان، همگان باید با دستمال تمیز غبار‌ها و لکه‌های این ساختمان شیشه‌ای را پاک کنیم.

صفری با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر ابراز داشت: با هدف حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان پروتکل ۴۵ بندی تهیه و به مدارس ابلاغ شده است که اجرای دقیق و مسمتر آن مورد تاکید آموزش و پرورش است.

این مسئول ضمن تاکید بر کمبود فضای آموزشی در استان گفت: با وجود تمام محدودیت و کمبود‌ها بیش از ۳۸۰ پروژه مدرسه سازی در استان اردبیل در حال ساخت و ساز است. بیش از ۶۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش آموزی اضافه شده و بیش از ۴۰ باب زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با تاکید بر مناطق محروم احداث شده است.

وی با اشاره به سیاست اصلی دولت مبنی بر تقویت مدارس دولتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: در کنار تاسیس رشته‌های جدید، تجهیزاتی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان به هنرستان‌های استان تزریق شده که سعی می‌کنیم همین روند را ادامه دهیم. همچنین تجهیزاتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان در اختیار مدارس شبانه روزی قرار گرفته است تا زمینه لازم برای تقویت مدارس دولتی در مناطق محروم استان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جز معدود استان‌هایی هستیم که از اول مهر ماه هیچ کلاس درس ابتدایی بدون معلم نداشته ایم. با وجود افزایش تعداد دانش آموزان در استان اردبیل، با ساماندهی اصولی نیروی انسانی، میزان تدریس تمام وقت کاهش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار