وزیر آموزش و پرورش:

کشتن کودکان توسط رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای خشکاندن نسل مقاومت در فلسطین است

صحرایی گفت: همانطور که گاهی در صحبت‌ها و ادبیات فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی دیده می‌شود کشتن کودکان برنامه‌ای برای خشکاندن نسل مقاومت در فلسطین است.
کد خبر: ۶۲۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 07October 2023

کشتن کودکان برنامه‌ای برای خشکاندن نسل مقاومت در فلسطین استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش امروز (شنبه) در ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی شهدای دانش‌آموز ما نمادی از باور ما به ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی هستند. ما بالغ بر ۳۶ هزار دانش آموز شهید را در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کردیم. ضمن اینکه در حدود ۵ هزار معلم هم با حضور در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.

صحرایی افزود: رژیم اشغالگر قدس نماد تنفر، کینه، دروغ، پلیدی و پلشتی در جهان معاصر است. واقعیت این است که هر همایشی که ماهیت چنین موجود و چنین پدیده خبیثی را نشان بدهد خدمت به صلح، عدل و عدالت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تاریخ شکل گیری اسرائیل و رژیم صهیونیستی به طور کلی به دو مرحله اصلی قابل تقسیم است. این تاریخ به پیش از پیروزی انقلاب و اسلامی در ایران و پس از پیروزی انقلاب تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، «اسرائیل» به کشوری شکست ناپذیر تبدیل شده بود. این رژیم و ارتش آن توانسته بود در شش جنگ اعراب را زمین‌گیر کند و هیمنه پوشالی از این رژیم درست شده بود که همه فکر می‌کردند که از نیل تا فرات به دستان این رژیم بیفتد.

صحرایی اضافه کرد: اما این هیمنه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران درهم فروریخت و اهداف خبیثانه «اسرائیل» با انقلاب اسلامی متوقف و با حرکت انقلابیون در ایران اسلامی روز به روز ضعیف‌تر شد. کابوس «اسرائیل»، انقلاب اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی است. هرجایی هم که این تفکر مطرح است اولین بازنده آن «اسرائیل» بوده و خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز شاهد مهاجرت معکوس و ناامیدی اسرائیلی‌ها و نظامیان آن‌ها و بیشتر و بیشتر شدن دیوار‌های بتنی اطراف رژیم غاصب صهیونیستی هستیم. این‌ها همه برکت خودن شهدای انقالب اسلامی ایران و پیام انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل از غیض در حال مردن و نابودی است اظهار داشت: این همان قدرت محاسبه نشده انقلاب اسلامی ایران است. امروز و در حالی که شنیدم رزمندگان جبهه مقاومت در عملیاتی بی سابقه اسرائیل تا بن دندان مسلح را درهم کوبیدند همه یاد این عبارت راهبردی از رهبر انقلاب اسلامی می‌افتیم که دوران بزن دررو گذشته است.

صحرایی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به کودک‌کشی روی آورده افزود: این تفسیر و تحلیل ایشان به خوبی در عملیات امروز نمایان شده است. ما در ایران روز ۹ مهر را به یاد «محمد الدوره» کودکان مظلوم فلسطین و خصوصا شهید مظلومی که در پشت پدر خود پناه گرفته بود و نماد مظلومیت کودکان فلسطینی شد گرامی می‌داریم. امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به کودک‌کشی روی آورده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کشتن کودکان یک برنامه حساب شده است ادامه داد: همانطور که گاهی در صحبت‌ها و ادبیات فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی دیده می‌شود کشتن کودکان برنامه‌ای برای خشکاندن نسل مقاومت در فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان یکی از بهترین راه‌های مقابله با این حرکت خبیثانه است. ضمن اینکه نقش رسانه‌ها در این موضوع بسیار مهم است و تا رسانه‌های ما فعال نشوند کماکان جای شهید و جلاد عوض می‌شود و جای ظالم و مظلوم هم به همین صورت تغییر پیدا می‌کند.

صحرایی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها برای نابودی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: برای سرعت بخشیدن به شمارش معکوش نابودی «اسرائیل» نقش رسانه‌ها و خصوصا انسان رسانه‌ها بسیار مهم است. افراد تاثیرگذاری که می‌توانند با قلم، کلام و هنرشان مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان نشان بدهند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز قدرت «اسرائیل» با همین همایش‌های محدود زیر سوال رفته است. بر همین اساس هم می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد فروپاشی قدرت رسانه‌ای آن‌ها که مهمترین قدرت آن‌ها هم هست باشیم.

وی یادآور شد: نمایش حقیقت جهاد فلسطینیان به جهان بزرگ‌ترین تکلیفی است که ما به عنوان معلمان و دانش آموزان می‌توانیم انجام بدهیم. امروز شاهد تفسیر این حرف هستیم که جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا. آن چیزی که حق را بر صدر می‌نشاند ظاهرا مظلومیت حق است که هیچ کس یارای مقابله با آن را ندارد، چون که یار واقعی مظلومان خداوند متعال است و مستضعفان را در برابر مستکبران پیروز خواهد کرد.

خوشحال و خوشنودیم که در نظام آموزش و پرورش ایران، ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالت یکی از پیام‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران است. امروز تمامی دانش آموزان ما از بدو کودکی یادمیگیرند که نه ظالم باشند و نه مظلوم و یاز مظلومان باشند و این از کودکی و پیش از دبستان در جان و ذهن دانش‌آموزان ایران آموخته شده و فرا گرفته می‌شود و ما یازی مظلومان را افتخار خود و نشانه بلوغ و بالندگی تربیتی نظام آموزشی کشور می‌دانیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار