استاندار اصفهان:

لازمه تحقق اهداف نیروی انتظامی اقتدار و ارتباط مستمر با مردم است

«مرتضوی» گفت: اقتدار و ارتباط مستمر نیروی انتظامی با مردم لازمه تحقق اهداف این مجموعه در برقراری امنیت در جامعه است
کد خبر: ۶۲۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ - 07October 2023

لازمه تحقق اهداف نیروی انتظامی اقتدار و ارتباط مستمر با مردم استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان امروز (شنبه) در مراسم صبحگاه مشترک در ستاد انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه انتظامی کشور به سبب این اقتدار و ارتباط تنگاتنگ با مردم در رفع مشکلات مرتبط با امنیت مردم به ویژه در ایام اربعین، مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی گفت: هرگونه کسب موفقیت بیشتر در مسیر اقدامات و خدمات انتظامی نیازمند بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ساختار انتظامی کشور است.

وی با بیان اینکه مأموریت و هدف هر سازمان، جایگاه آن سازمان را تعریف می‌کند، افزود: مأموریت مجموعه انتظامی برقراری امنیت است، این مؤلفه از مهم‌ترین ارکان بشر است، زیرا زندگی در جامعه بدون امنیت برای همگان سخت است.

مرتضوی یادآور شد: مأموران انتظامی، سبزپوشان و دلاورمردانی هستند که برای برقراری آسایش و امنیت مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و در سراسر کشور مجاهدانه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر مجموعه انتظامی، گواه بزرگی بر تلاش مجاهدانه آنها برای برقراری امنیت است، افزود: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای مظلوم انتظامی را که در ایام مختلف به‌ویژه در ماه گذشته به شهادت رسیدند ،گرامی می داریم.

استاندار اصفهان افزود: در داد و ستد اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی، در حوزه‌های فرهنگی و در همه حوزه‌ها نبود امنیت و فضای امن می‌تواند فضای جامعه را بسیار سیاه و تاریک در ذهن انسان ترسیم کند.

وی با بیان اینکه در روند تشکیل جامعه و زندگی اجتماعی هیچ مسیری به جز نگاه مستمر و مبارزه مستمر برای تأمین امنیت وجود ندارد، گفت: در هر کشوری برای استقرار نظم و امنیت در تمام شوون جامعه، مجموعه‌ها و سازمان‌هایی تعریف شده‌ است و تفاوت ما با سایر ملل و جوامع این است که صرف ضرورت اجتماعی به این مساله نمی‌پردازیم بلکه آن را بمنزله مأموریتی می‌دانیم که خداوند متعال از پیامبران خود خواسته است تا آن را دنبال کنند.

مرتضوی تاکید کرد: در این راستا و با توجه به شأنی که امنیت در ساختار اجتماعی و حیات بشر دارد، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی که بعنوان هدف و مأموریت این مهم را دنبال می‌کند مجموعه انتظامی است که آن را از سایر مجموعه‌ها و سازمان‌ها متفاوت می‌کند.

وی تصریح کرد: دامنه وسیعی از وظایف در حوزه استقرار امنیت، مبارزه با فساد، خرابکاری، امنیت مراسم‌، حراست از اماکن، مدیریت فضای فرهنگی اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، پیشگیری از منکرات، حضور در عرصه مقررات نظم عمومی و ترافیک شهری، مدیریت مجموعه راهنمایی و رانندگی، اجرا و ابلاغ احکام قضائی، وظیفه عمومی، گذرنامه، فضای سایبری، فضای اجتماعی و مددکاری‌های اجتماعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر از جمله وظایفی است که مجموعه انتظامی دنبال می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر یک نگاه جامع به این مجموعه وظایف کرده و توجه کنیم همه اعتراف خواهیم کرد که شاید یکی از مجموعه‌هایی که گستره مأموریت‌ها و وظایف آن در جمهوری اسلامی در تمام شوون زندگی مردم وجود دارد، مجموعه انتظامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار