دیپلمات صهیونیست ایران را مسوول شکست سنگین از رزمندگان مقاومت فلسطین دانست

سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو می‌گوید، مقامات این رژیم، ایران را یکی از طرف‌های مسئول اقدامات حماس می‌دانند.
کد خبر: ۶۲۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ - 07October 2023

دیپلمات صهیونیست ایران را مسوول شکست سنگین از رزمندگان مقاومت فلسطین دانستبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «آلکساندر بن زوی» در مصاحبه با خبرگزاری تاس می‌گوید که مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که ایران با حمایت‌های مالی یکی از طرف‌های مسئول اقدامات حماس است.

وی با اشاره به عملیات امروز حماس با نام طوفان الاقصی علیه اراضی اشغالی مدعی شد: ما همیشه راه حل ارائه می‌دهیم و هیچ چیزی علیه ساکنان غزه نداریم.

وی در ادامه ادعا‌ها و لفاظ‌های خود و بدون درنظرگرفتن جنایات این رژیم علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه و کرانه باختری افزود: سازمان‌های تروریستی به سادگی آن‌ها را گروگان می‌گیرند و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. نیرو‌های دیگری نیز در کار هستند. به عنوان مثال، ایران این سازمان‌های به گفته او تروریستی را تامین مالی می‌کند.

صبح روز شنبه (امروز) بود که بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، یک منبع وابسته به حماس در مصاحبه با رسانه فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۵۰ صهیونیست در عملیات امروز (شنبه) نیرو‌های مقاومت اسیر شدند.

به گفته این منبع حماس، نیرو‌های مقاومت فلسطین حداقل ۵۳ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی شامل چندین نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی را اسیر گرفته و به نوار غزه منتقل کردند.

طبق آمار‌ها درعملیات نیرو‌های مقاومت نیز تا کنون دست کم ۴۰ نفر به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار