رئیس کل دادگستری هرمزگان:

قاطعانه با متعرضان به پلیس برخورد شد

«قهرمانی» گفت: دستگاه قضائی استان در برخورد با قاچاقچیان و متعرضان به پلیس و امنیت مردم قاطعانه برخورد کرده است.
کد خبر: ۶۲۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ - 07October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز در حاشیه آیین امحا ۲۰ تن موادمخدر در بندرعباس در خصوص پرونده شهدای نیروی انتظامی استان، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری پنج نفر از اشرار و کسانی که در پرونده‌های آن‌ها قاچاق مسلحانه موادمخدر بوده و به پلیس هم تعرض داشتند، اعدام شدند.

وی ادامه داد: قاتل شهید شیری و قاتل شهید مریدی ۲ بار به دار مجازات آویخته شدند، حکم قصاص در مورد قاتل شهید احترامی نیز صادر شده که پرونده در مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: کیفرخواست برای پرونده شهید پرکاس و شهید اسداللهی صادر شده که در دادگاه کیفری یک هرمزگان درحال رسیدگی است.

قهرمانی تأکید کرد: پرونده‌هایی که متهمان و قاتلان شهدا در آن‌ها قرار دارند، ضمن رعایت قانون و تشریفات قانونی پرونده به صورت ویژه پیگیری و برخورد می‌شود.

 از ابتدای سال جاری تاکنون پنج شهید فراجا در هرمزگان در درگیری با قاچاقچیان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ شهید «مسعود پرکاس» رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید سرگرد «سعید مریدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان نیز ۲۱ فروردین ماه امسال در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

سومین شهید نیروی انتظامی و مرزبانی استان هرمزگان سرگرد شهید «محمدرضا اسدالهی» فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندرلنگه است که ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید ستوان دوم «علی اولاد حسین‌» اهل استان فارس نیز ۲۱ شهریورماه امسال، در سانحه‌ای حین تعقیب و درگیری با قاچاقچیان در منطقه سیریک به شدت مجروح و ساعتی بعد شهید شد.

شهید سرهنگ «سعید پناهی فر» فرمانده عملیات یگان امداد بندرعباس نیز هفتم مهرماه سال جاری در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین شهید ستوان سوم «رضا احترامی» مأمور جمعی یگان ویژه ۲۶ اردیبهشت ماه پارسال در درگیری با قاچاقچیان سوخت، شهید استوار یکم «رحیم قاسمی شیری» از ماموران فراجا استان اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در جریان درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در منطقه حاجی‌آباد و شهید «سیروس میرحسینی» از کارکنان نیروی انتظامی هرمزگان است که مرداد سال گذشته در جریان درگیری و تعقیب و گریز با قاچاقچیان در منطقه حاجی‌آباد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار