صدها شهید و مجروح قربانی کینه آل‌سعود

انتقام حماسه اربعین از شیعیان مظلوم نیجریه

چند روز پس از راهپیمایی بزرگ و بی‌سابقه اربعین در نیجریه خبر می‌رسد آل سعود انتقام این عزاداری باشکوه را گرفت؛ ارتش نیجریه به دستور وهابیون سعودی صدها نفر از شیعیان مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیدند.
کد خبر: ۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ - 14December 2015

انتقام حماسه اربعین از شیعیان مظلوم نیجریه

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، پنج شنبه دو هفته پیش باشکوهترین راهپیمایی شیعیان مظلوم نیجریه به طول 180 کیلومتر و با حضور دهها هزار نفری شیعیان برگزار شد.گروه تروریستی بوکوحرام در آن راهپیمایی بزرگ با حمله به عزاداران حسینی دهها نفر را به خاک و خون کشید اما این کشتار نه تنها مانع حضور گسترده مردم در عزاداری اربعین نشد بلکه بسیاری از مسیحیان نیجریه نیز همراه با شیعیان به این راهپیمایی پیوستند.
اما   آل سعود که به شدت از قدرت یابی روزافزون شیعیان در این کشور آفریقایی به وحشت افتاده، به دولت این کشور دستور داد تا شیعیان را به خاک و خون بکشد، چرا که به خوبی دریافته مردم نیجریه به محض دریافت آموزههای اصیل شیعه از شخصیتهایی مثل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه متوجه شدهاند که وهابیت ساخته دست انگلیس است. آلسعود و رژیم صهیونیستی در نیجریه به شدت نفوذ دارند.
نیروهای ارتش نیجریه بامداد روز یکشنبه در تلاش برای بازداشت شیخ «ابراهیم زکزاکی» به خانه وی در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» یورش بردند. به گزارش فارس یک عضو سازمان کمیسیون حقوق بشر اسلامی درباره این هجوم وحشیانه گفت: در جریان این حمله نیروهای ارتش اقدام به تیراندازی به سمت حاضران در خانه شیخ زکزاکی کردهاند، که بر اثر این تیراندازی تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.
گفته میشود نیروهای ارتش خانه شیخ زکزاکی را با خودروهای زرهی محاصره کردهاند. به گفته شاهدان، حامیان شیخ در تلاش برای ممانعت از ورود نیروهای نظامی بوده و دور وی حلقه انسانی تشکیل داده بودند.
برخی منابع تعداد شهدای این حادثه را تا 35 نفر و برخی حتی تا صدها نفر هم اعلام کردهاند، اما هنوز منابع رسمی این آمار را تائید نکرده اند.در پی این جنایت، شیعیان نیجریه در چند شهر این کشور از جمله «کاتسینا» تظاهرات کردند.«زینت ابراهیم» همسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز در تماسی تلفنی با آسوشیتدپرس اعلام کرد در این حمله که تا بامداد یکشنبه ادامه داشت، حدود 30 نفر هم زخمی شدهاند. وی تاکید کرد نظامیان نیز قصد داشتند شیخ ابراهیم زکزاکی را بکشند. شاهدان عینی در شهر زاریا میگویند که «شیخ محمود محمد توری» و احتمالا دکتر «مصطفی»، به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی در این حمله به شهادت رسیدهاند. یک عضو گروه موسوم به کمیسیون اسلامی حقوق بشر نیز کشته شدن «محمد توری» از اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه و معاون شیخ «زکزاکی» را تایید کرد. گفته میشود محافظان این عالم شیعه نیز کشته شدهاند. سایت رسمی این عالم بزرگ شیعه نیز بلافاصله پس از این حادثه مسدود شد!
گزارش شده که ارتش نیجریه اقدام به آتشزدن منزل شیخ زکزاکی کرده و با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و شیخ زکزاکی را بازداشت کرده است.
این اقدام جنایتکارانه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که نظامیان نیجریهای به یک مراسم ختم در حسینیه «بقیه الله» زاریا حمله کردند. این مراسم برای حدود 30 شیعهای بود که جمعه گذشته در جریان حمله افراد ناشناس به شهادت رسیدند هرچند این حمله به گروه تروریستی بوکو حرام نسبت داده شده بود، اما شایعاتی مبنی بر دست داشتن عواملی از ارتش در آن نیز وجود دارد.
حمله به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی از آن روی انجام شده که با گسترش اسلام شیعی گروههای تروریستی وهابی  مثل بوکوحرام دیگر قادر به سرباز گیری از مردم نیجریه نیستند. شیعیان نیجریه حتی مساجد خود را نیز از برادران اهل سنت جدا نکردهاند و بسیاری از خانوادههای فقیر و  بیبضاعت اهل سنت نیجریه تحت پوشش شیعیان نیجریه هستند و همین موضوع وهابیون آل سعود را سخت عصبانی کرده است.
توجیه احمقانه
رسانههای دولتی نیجریه و همراه با رسانههای غربی پوششدهنده این خبر به نقل از ارتش نیجریه و در یک توجیه احمقانه برای این کشتار وحشیانه مدعی شدهاند کاروان رئیس ستاد مشترک ارتش در حال عبور از کنار حسینیه شیعیان در شهر زاریا بودند که طرفداران شیخ مانع عبور کاروان  آنها شدهاند و نظامیان ارتش نیز به همین دلیل روی آنها آتش گشودهاند!؟ این توجیه احمقانه در حالی است که به گفته شاهدان محلی نیروهای ارتش با برنامه قبلی به خانه رهبر شیعیان و حسینیه یورش بردهاند. از سوی دیگر سؤال اینجاست چرا ارتش نیجریه به جای مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام که آسایش و امنیت مردم نیجریه را با کشتارهای روزانه سلب کرده است به شیعیان حمله میکند؟
سال گذشته هم نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور 24 نفر را شهید و 50 نفر را زخمی کردند که در میان شهدا سه  پسر شیخ زکزاکی نیز دیده میشدند.
نیجریه کشوری با 170 میلیون جمعیت است که بیش از 60 درصد از مردم آن را مسلمانان و حدود 10 میلیون نفر آنها را شیعیان 12 امامی تشکیل میدهند و در سالهای اخیر به دلیل افزایش روز افزون شیعیان این کشور، رژیم صهیونیستی و آل سعود چنگال خود را به سمت مردم این کشور و به خصوص مسلمانان نیجریه نشانه گرفتهاند تقریبا اکثر شیعیان نیجریه یا تازه مسلمان هستند و یا نو شیعه که توسط «شیخ ابراهیم» زکزاکی که رهبریت این جامعه را برعهده دارد مسلمان شدهاند. شیخ زکزاکی از مریدان امام خمینی است که خود به عشق امام شیعه شده بود و حالا میلیونها نفر را به تنهایی شیعه کرده است نکته جالب توجه دیگر اینکه در این کشور فقیر بسیاری از مردم ابتدا با مشاهده تصاویر حضرت امام(ره) شیعه شدهاند. علاقه به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) در بین مردم نیجریه به قدری بالاست که گاهی شیعیان نیجریه، «خمینیون» نیز خوانده میشوند.

 

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار