رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد؛

لزوم هوشمندسازی در حوزه مدیریت ترافیک/ کاهش ۳۱ درصدی تصادف یک تکلیف قانونی است

سردار هادیانفر گفت: برای مدیریت ترافیک و حوادث ترافیکی راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی نداریم.
کد خبر: ۶۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 08October 2023

لزوم هوشمندسازی در حوزه مدیریت ترافیک/ کاهش ۳۱ درصدی تصادف یک تکلیف قانونی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز (یکشنبه) در همایش تجلیل از برترین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور کاربر ترافیکی هستند و پلیس با این جمعیت به صورت شبانه روز در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم قرار دارد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در حوزه حمل و‌ نقل اتفاقات جدید در حال رخ دادن است و ۹۲ درصد حمل و نقل به صورت زمینی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بابیان اینکه بیش از ۴۲ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون گواهینامه داریم، گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد تردد در سطح جاده‌های کشور انجام شد.

وی کاهش ۳۱ درصدی تصادف را تکلیفی قانونی دانست و گفت: برای دستیابی به این دستاورد با چالش‌هایی مواجه هستیم که از آن باید به جلوگیری از واردات خودرو و سهم یک و نیم درصدی دریچه واردات خودرو و فراموشی سپرده شدن قانون اسقاط خودرو اشاره کرد که از معضلات ما در کاهش حوادث ترافیکی و کیفیت رانندگی است.

سردار هادیانفر گفت: امروز بسیاری از کشور‌ها از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک استفاده می‌کنند و تماس انسانی را به حداقل رسانده و در حال کاهش هستند.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت: به زودی کروکی الکترونیک در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و در حال آماده سازی هفت هزار تبلت جهت ارسال داده کروکی هستیم که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان در تمامی کشور اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس در حال یکپارچه سازی خطوط ارتباطی است، تاکید کرد: پلیس برای مدیریت ترافیک راهی جز سرمایه گذاری در حوزه فناوری‌های جدید ندارد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار