همایش بزرگداشت حماسه اسلامی 6 بهمن در آمل با حضور رئیس قوه قضائیه؛

نواختن زنگ مقاومت در مدارس آمل/ تدوین 16 جلد کتاب با موضوع این حماسه

جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل شامگاه یک‌شنبه با موضوع بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 14December 2015

نواختن زنگ مقاومت در مدارس آمل/ تدوین 16 جلد کتاب با موضوع این حماسه

به گزارش دفاع پرس از مازندران، جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل شامگاه یکشنبه با موضوع بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل برگزار شد.

 حجت الاسلام محمدعلی رحمانی امام جمعه آمل در بخشی از سخنان خود اظهارداشت: خون پاک شهدا به سبب مقدس بودنش وقایع و حماسه ها را برای زمان های حال و آینده ماندگار و جاوید می سازد و وظیفه همه ما این است که بر زنده نگه داشتن یاد و نام این بزرگواران به بهترین نحو ممکن کوشا باشیم.

امام جمعه آمل با اشاره به این که به برکت خون شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن این شهرستان به جایگاه بالایی در عرصههای مختلف کشوری دست یافته است، افزود: برای شناساندن این واقعه بزرگ که در تاریخ انقلاب اسلامی خوش می درخشد و برای تنویر افکار عمومی به خصوص نسل جوان جامعه کتاب حماسه ششم بهمن آمل منتشر شود تا در اختیار آحاد مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی آملی خاطرنشان کرد: شهدا مقام ارزنده و والایی دارند و نیازی به مجالس و محافل ما ندارند که با بزرگداشت یاد و رشادت های آنان ما باید درس گرفته و قدردان این عزیزان باشیم..

 وی با اشاره به این که در روز ششم بهمن سال 60 منافقان نیتشان این بود تا آمل را فتح کرده و بدین وسیله سراسر کشور را به دست آورند ولی مردم آمل حرکتی انجام دادند که برای همیشه تاریخ به یادگار ماند، تصریح کرد: شهدا رفتند و ما باید به درستی راه این عزیزان را ادامه دهیم.

همچنین احمد منفرد فرماندار ویژه آمل در این جلسه افزود: حماسه ششم بهمن متعلق به خطه آمل و مازندران نبوده و متعلق به انقلاب اسلامی است که به لطف الهی و با پیگیری های امام جمعه، مجموعه فرمانداری، بخشداری ها و مدیران ذیربط سال به سال شاهد تحولات بهتر و بروز تر در خصوص ماندگاری حماسه ششم بهمن باشیم.

فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: باید حماسه ششم بهمن مورد بازشناسی و معرفتشناسی خاص قرار گیرد البته نباید در این بین به قابلیت درونشهری و دروناستانی بیاندیشیم بلکه باید در این راستا طرح ملی ارائه کنیم و مراسمهای این ایام در استانهای دیگر برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه ششم بهمن روز فرهنگسازی است، ادامه داد: تعدادی از شهدای این شهرستان مربوط به آمل نبودند و از شهرهای دیگر در مقابل با جبهه باطل آمدند.

در ادامه احمد سیفیانعمران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل اظهار کرد: بهترین تبلیغات برای حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال 1360 سخنان امام امت در وصیتنامهشان است که برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاوید است.

وی گفت: با توجه به اینکه همه مسئولان سعی دارند تا در راستای حماسه ششم بهمن نگاهها را استانی و ملی کنند ولی در این امر موفقیت زیادی حاصل نشد.

سیفیانعمران با تاکید بر اینکه حماسه ششم بهمن باید همانند حماسههایی همانند فتح خرمشهر و سوسنگرد به صورت ملی گرامی داشته شود، ادامه داد: در این حماسه مردم 40 شهید و یک شهیده تقدیم کردند که یکی از شهدا از شهر همجوار است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل با اعلام اینکه دومین جشنواره فرهنگی و هنری هزار سنگر حدود یک ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: نخستین فراخوان جشنواره آثار حماسه اسلامی ششم بهمن در پنج محور شامل عکس، پوستر، وبلاگنویسی و نقاشی ارسال شد.

محمد محمدی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز با اشاره به برنامه های شاخص بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن گفت: برگزاری همایش باشکوه حماسه اسلامی ششم بهمن در عصر پنجم بهمن ماه در مصلی بزرگ نماز جمعه با حضور مهمانان و مدیران کشوری و لشگری، راه اندازی سایت حماسه اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، مسابقات ورزشی و هنری، افتتاح پروژه های عمرانی از جمله بخشی از برنامه ها است.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی فرماندار ویژه آمل در اجرای همایش حماسه ششم بهمن در مصلی این شهرستان با سخنرانی آیتالله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه در نظر گرفته شده که هم اکنون رایزنیهای اولیه در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای حفظ و ماندگاری این حماسه ارزشمند 16 جلد کتاب به چاپ، هشت فیلم و کلیپ ساخته و جشنواره جبهه سوم برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه در چند سال اخیر واقعه ششم بهمن سال 60 به عنوان حماسه اسلامی مطرح و برنامههای آن به صورت هفتگی اجرا میشود، خاطرنشان کرد: در این سالها برنامههای متنوع و باشکوهی اعم از اجرای پروژههای عمرانی، فرهنگی، هنری و سیاسی در دستور کار قرار گرفته که مهمترین آن برگزاری همایش حماسه بهمن در شب واقعه است و باید تلاش های ارزشمندی در راستای ماندگاری و تبیین ابعاد مهم این حماسه بزرگ صورت گیرد.

حمید محمدنسب مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن ماه آمل یکی از حماسههای ماندگاری است که در آن از همه اقشار مردم و حتی دانشآموزان بودند، اظهار کرد:شهیدان طاهره هاشمی و سقا علیزاده دو شهید دانشآموز در این روز تقدیم اسلام شدند.

مدیر آموزش و پرورش آمل نواخته شدن زنگ حماسه اسلامی ششم بهمن امسال در مدارس آمل و برپایی مراسم شب شعر حماسی در بین دانشآموزان را از جمله برنامه های این ایام دانست و افزود: تعدادی از پروژههای شهری و روستایی عمرانی در این هفته افتتاح می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار