در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: همدلی نیروهای مسلح زمینه‌ساز صلابت کشور و ترس دشمنان شده است

سرهنگ «فلاحی» همدلی و انسجام میان نیروهای مسلح را زمینه‌ساز افزایش صلابت کشور و ترس و واهمه دشمنان دانست و گفت: از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران تاکنون، نیروهای مسلح به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه تامین امنیت در سراسر کشور حضور قاطعانه و فعال داشته است.
کد خبر: ۶۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۸ - 11October 2023

همدلی نیروهای مسلح؛ زمینه‌ساز صلابت کشور و ترس دشمنان/ لزوم ایستادگی در برابر جنگ ترکیبی دشمنسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، به نقش‌آفرینی نیروی انتظامی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در زمان جنگ در قالب سه نیروی ژاندارمری، شهربانی و کمیته در جبهه‌ها حضور فعالانه و مسئولانه‌ای داشته و در این حماسه عظیم نقش خود را به‌درستی ایفا کرده است.

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادند نیروهای دشمن به مرزهای کشور تجاوز کنند، بیان داشت: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس علاوه بر نبرد با دشمن بعثی در عقبه جنگ وظیفه حراست از شهروندان را بر عهده داشت و در اجرای وظایف محوله به خوبی ایفای نقش کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ایثار، جانفشانی و صبر را مهم‌ترین شاخصه نیروهای مسلح در راه حفاظت از دین و انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران تاکنون، نیروهای مسلح به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه تامین امنیت در سراسر کشور حضور قاطعانه و فعال داشته است.

مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس

سرهنگ فلاحی ایمان، ولایت‌پذیری، اعتقاد قلبی و اخلاص را بارزترین ویژگی رزمندگان دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس با ولایت‌پذیری و تبعیت از امام خمنی (ره) در مسیری که به آن اعتقاد قلبی و راسخ داشتند، حرکت کردند و به همین دلیل ما توانستیم در جبهه حق علیه باطل پیروز شویم.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشور را مقتدر و عزتمند نگه داریم و قله‌های دفاعی، نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کنیم مسیر آن ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و در خط امام (ره) بودن است لذا باید گوش به حرف رهبر معظم انقلاب اسلامی داده و به دنبال تحقق منویات ایشان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را از دیگر درس‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: حمایت‌های فراوان دشمنان جمهوری اسلامی ایران از رژیم بعث عراق در راستای اشغال کشور برای آیندگان درسی بزرگ محسوب می‌شود که با تبیین آن‌ها در جامعه به‌خصوص برای قشر جوان، می‌توان بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی را در جامعه گسترش داد.

همدلی نیروهای مسلح؛ زمینه‌ساز صلابت کشور و ترس دشمنان

سرهنگ فلاحی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس برهه‌ای از زمان نبود که بگوییم تمام شد بلکه گنجینه‌ای است که باید از آن در همه دوران‌ها بهره ببریم و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم، عنوان کرد: دوران دفاع مقدس توسط دشمنان تحریم شده بودیم و حتی یک سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند ولی ما روی پای خود ایستادیم و مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

وی تأکید کرد: امروز دشمنان با بهانه قرار دادن موضوعات متعدد هجمه شدید رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند لذا همه وظیفه داریم در برابر جنگ ترکیبی دشمنان که باورها و اعتقادات مذهبی و دینی جوانان را نشانه گرفته است، ایستادگی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همدلی و انسجام میان نیروهای مسلح را زمینه‌ساز افزایش صلابت کشور و ترس و واهمه دشمنان دانست و گفت: باید در برابر توطئه های دشمن آگاه باشیم و دشمن بداند محکم و استوار پای نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار