فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

نقش‌آفرینی مردم همدان در طول تاریخ نشان از غیرت حماسی آنان دارد

سردار «مجیدی» گفت: نقش آفرینی مردم همدان در تمام حوادث کوچک و بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی، نشان از غیرت دینی و حماسی این مردم دارد.
کد خبر: ۶۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ - 08October 2023

نقش‌آفرینی مردم همدان در  طول تاریخ نشان از غیرت حماسی آنان داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان،  سردار سرتیپ دوم پاسدار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در نخستین شب از مراسم دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان اظهار داشت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی است و نقش عالمان آن همچون آیت‌‌الله معصومی همدانی و شهید آیت‌الله مدنی در دوران انقلاب اسلامی و حضور دیگر افراد با بصیرت استان در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ انقلاب بسیار برجسته است.

وی افزود: حضور مردم همدان در تشییع گسترده آیت‌الله آخوند، واقعه خونین دانش آموزی ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷، حماسه خونین ۵ آبان شهرستان کبودراهنگ، اعتصاب غذای کارکنان پایگاه شهید نوژه در سال ۱۳۵۷ و جلوگیری از ورود تانک‌ها به سمت تهران و نقش آفرینی در تمام حوادث کوچک و بزرگ نشان از غیرت دینی و حماسی این مردم دارد.

فرمانده سپاه استان همدان خاطرنشان کرد: رزمندگان استان همدان در ده‌ها حملات پدافندی و آفندی نقش موثری داشتند، شهر انقلابی نهاوند اولین شهری بود که در آن مجسمه شاه را پایین کشیدند.

وی با اشاره به تقدیم هشت هزار شهید، دارا بودن ۱۸ هزار و ۵۰۰ جانباز و هزار و ۳۸ آزاده استان همدان، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که شهدای همدان را جزو برجسته‌ترین‌ها دانستند گواه بزرگی و فداکاری مردم همدان است. 

سردار مجیدی ادامه داد: آسمان استان همدان در دوران دفاع مقدس ۳۳۶ بار مورد هجوم دشمنان بعثی قرار گرفته است، در این بمباران‌ها ۸۰۰ نفر به شهادت رسیدند که فقط سهم دبیرستان شریعتی ۱۳۶ شهید است، در بمباران نماز جمعه روز قدس نیز ۸۰ شهید را تقدیم انقلاب کردیم.

وی به بیان گزارشی در خصوص اقدامات موثر در راستای دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان پرداخت و گفت: رزمندگان جبهه جهاد و مقاومت در دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان از سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های خود را آغاز و اقدامات موثری در این راستا انجام داده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین گفت: سرکشی به خانواده هشت هزار شهید استان همدان با اهدای مدال سرو به آنان، برگزاری چهار هزار و ۴۵۰ یادواره در قشرهای مختلف به خصوص دوهزار یادواره مدرسه محور، چاپ و نشر ۶۳ عنوان کتاب، تهیه ده‌ها مستند و فیلم،  برگزاری اردوی راهیان راهیان پیشرفت برای ۴۵ هزار نفر، برگزاری فصل شیدایی در ۱۵ شب با حضور ۱۵۰ هزار نفر، توزیع ۳ هزار و ۵۳۵ جهیزیه، ساخت ۸۰۰ مسکن محرومین، توزیع ۸۰۰ هزار بسته معیشتی و اجرای ۱۶۰ طرح آبرسانی به روستاهای استان را از جمله اقدامات در راستای کنگره شهدای همدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها