معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل:

پنج تفاهم‌نامه همکاری با فعالان گردشگری اکو در اردبیل منعقد شد

«سریع الاطلاق» از انعقاد پنج تفاهم نامه همکاری در نشست فعالان اقتصادی اکو در اردبیل خبر داد و گفت: تبادل گردشگر و ارتقای خدمات آب درمانی‌ها و افزایش حضور و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی از مهمترین محور‌های مطرح در نشست کارشناسان اقتصادی اکو بود.
کد خبر: ۶۲۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 09October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «نگار سریع الاطلاق» معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های خوبی که در سفر اخیر وزرا و کارشناسان کشور‌های عضو اکو به اردبیل تدارک دیده شده بود، نشست B ۲ B فعالان اقتصادی و تورگردانان ایرانی و خارجی بود که ۲۰ میز برای تبادل نظر و گفتگو‌های چندجانبه در محل نشست برگزار شد که از این تعداد ۱۱ میز به مهمانان و سرمایه گذاران خارجی اختصاص داشت.

وی افزود: در جریان این مذاکرات صاحبان کسب و کار‌ها و شرکت‌های گردشگری و تورگردانان و فعالان اقتصادی و حوزه‌های گردشگری درباره فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل رایزنی کردند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در این نشست نمایندگان گردشگری کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان و سایر کشور‌های عضو اکو با روسا یا نمایندگان جامعه تورگردانان ایران، منطقه آزاد ارس، تشکل‌های حرفه‌ای آب درمانی‌ها، اتاق بازرگانی استان اردبیل، نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان، منطقه گردشگری آلوارس، پارک علم و فناوری و سرمایه گذاران تبادل نظر کردند.

به گفته سریع الاطلاق بیش از ۱۳۰ مذاکره در سه ساعت نشست اقتصادی بین شرکت کنندگان انجام گرفت و پنج تفاهم نامه منعقد و زمینه انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری بعدی فراهم شد و موضوعات اغلب تفاهم نامه‌ها تبادل گردشگر و ارتقا خدمات آب درمانی‌ها برای افزایش حضور و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی بود.

وی به انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل درباره اجرای تور‌های ورودی و خروجی با نماینده تورساب ترکیه، تفاهم نامه همکاری رئیس جامعه تورگردانان ایران و جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل با نماینده حوزه گردشگری تاجیکستان و تفاهم نامه همکاری دوجانبه دفاتر گردشگری تاجیکستان و جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل در آن نشست اشاره کرد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: سرمایه گذاران پل‌های معلق استان اردبیل هم در این نشست به معرفی پل‌ها و امکانات تفریحی آن‌ها پرداختند که مورد استقبال مهمانان و کارشناسان خارجی قرار گرفت.

سریع الاطلاق تفاهم و توافق برای برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و محلی با اعضای اکو را از دیگر دستاورد‌های نشست بازاریابی فعالان اقتصادی و گردشگری دانست و افزود: به لحاظ نزدیکی فرهنگی و تاریخی کشور‌های عضو اکو با ایران، موضوع ورزش‌های بومی و محلی و تاثیرات آن بر صنعت گردشگری در این نشست مطرح و مقرر شد در آینده با برگزاری جشنواره این رشته ورزشی مفرح، زمینه‌های بیشتری برای جذب گردشگر بین اعضا ایجاد شود.

وی از شرکت پارک علم و فناوری استان اردبیل با ۱۳ تیم فناورانه و صاحب نظر در حوزه گردشگری در این نشست خبر داد و گفت: این قبیل نشست‌ها به طور کلی بستر همکاری‌های بعدی را فراهم می‌کنند و ایده‌ها و طرح‌های مطرح شده، جرقه اشتعال مشعل حرکت و کار را تولید می‌کند و بی شک ثمرات این نشست بعد‌ها بیشتر مشخص خواهد شد و کارشناس هر میز، موظف به پیگیری موارد مطروحه تا حصول نتیجه نهایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها