مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

اختتامیه هفتمین جشنواره هنری «فانوس» خراسان جنوبی برگزار می‌شود

«رحیم‌آبادی» از ارسال یک هزار و ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» خبر داد و گفت: اختتامیه مرحله استانی جشنواره روز سه‌شنبه هجدهم مهر ساعت ۱۸ در سالن ایثار بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 09October 2023

اختتامیه هفتمین جشنواره هنری «فانوس» خراسان جنوبی برگزار می‌شود«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: جشنواره ملی «فانوس» یکی از بزرگترین جشنواره‌ها با مضمون ادبی، هنری و سینمایی است که در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره «فانوس»، گفت: فراخوان هفتمین دوره جشنواره استانی و ملی «فانوس» از اوایل سال جاری آغاز و علاقه‌مندان تا آخر خرداد برای ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره مهلت داشتند که خوشبختانه این دوره از مسابقات نیز مورد استقبال هنرمندان استان قرار گرفت.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد آرمان‌های دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن، سبک زندگی رزمندگان و شهدا و راهیان نور از موضوعات این جشنواره است.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: در طول مدت فراخوان جشنواره تعداد یک هزار و ۵۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس» ارسال شد که از این تعداد ۱۸ اثر در بخش هنرهای نمایشی، ۹۴۳ اثر در بخش هنرهای تجسمی، ۱۴۵ اثر در بخش فیلم و سریال، ۶۳ اثر در بخش موسیقی و سرود، ۴۹ اثر در بخش رادیویی و ۳۵۰ اثر در بخش ویژه دانش‌آموزی بوده است.

وی گفت: این جشنواره در شش بخش اصلی هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم و سریال، موسیقی و سرود و رادیویی برگزار شد و بخش دانش‌آموزی نیز به جشنواره اضافه شد که در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیأت داوران قرار گرفته است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه اختتامیه مرحله استانی جشنواره روز سه‌شنبه هجدهم مهر ساعت ۱۸ در سالن ایثار بیرجند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار منتخب به مرحله کشوری که ۲۶ مهر در «تبریز» برگزار می‌شود ارسال می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار