یادداشت/ حجت‌الاسلام شیرازی

دلاورمردانی که دشمن را به زانو درآوردند

مجاهدان سترگ و رزمندگان شجاع با مال و جان خود در راه خداوند عزیز جهاد می‌کنند؛ این انسان‌های مؤمن جنگ هشت ساله و نبرد با داعش و هر دشمنی را به میدان عقل، ایمان، ایثار و فداکاری تبدیل کردند و با اخلاص و تقوا دشمن را به زانو درآوردند.
کد خبر: ۶۲۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 10October 2023

همدان؛ شهر عشق و شهادت مردان مردگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ حجت الاسلام «علی شیرازی» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع؛ خداوند بزرگ در آیه ۱۵ سوره حجرات می‌فرماید: اِنَّما الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ امَنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بَاَمْوالِهِمْ وَاَنْفُسِهِمْ فى سَبِیلِ اللّهِ اُوْلئِکَ هُمُ الْصّادِقُون - مؤمنان کسانی هستند که به خدا و فرستاده او ایمان آورده‌اند، هرگز در ایمان خود شک و تردید نمی‌کنند، با مال‌ها و جان‌هایشان در راه خدا جهاد می‌کنند و در اعتقاد، گفتار و کردار خود صادق هستند.

این افراد همان مجاهدان سترگ و رزمندگان شجاع و مردانِ مردی هستند که با مال و جان خود در راه خداوند عزیز جهاد می‌کنند و با دشمن دین می‌جنگند؛ این انسان‌های مؤمن، بهترین افراد و برترین بندگان الهی هستند؛ همینان جنگ هشت ساله و نبرد با داعش و هر دشمنی را به میدان عقل، ایمان، ایثار و فداکاری تبدیل کردند و با اخلاص و تقوا دشمن را به زانو درآوردند.

انسان‌های مجاهدی چون شهیدان مدنی، مفتح، قدوسی، رسول حیدری، علی چیت‌سازیان، اسلامیان، شاه‌حسینی، حاج‌بابایی، خوش‌لفظ، علی سلگی، ستار ابراهیمی هژیر، سعید قهاری، علی نظری و از شهدای امنیت و شهدای عزیز مدافع حرم و در رأس آنان شهید حسین همدانی که رهبر حکیم و زعیم مقتدر انقلاب اسلامی در وصف حالش نوشتند: «این رزمنده قدیمی و صمیمی و پرتلاش، جوانیِ پاک و متعبد، خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره نورانی خود را در دفاع از حریم اهل بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد».

اینان شهدای استان همدانند، سرزمین مقدسی که شش هزار و ۴۸۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است؛ شهدایی که هر کدامشان، انسانی خودساخته و با تقوا و هر یک الگویی برای من و مایند.

مرادشان در وصف این مردان مرد، در تقریظ بر کتاب وقتی مهتاب گم شد، نوشتند: «بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی ادعا؛ یاران حسین (علیه‌السلام)؛ یاوران دین خدا... و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور... و آنگاه فضای معنویت و معرفت؛ دل‌های روشن، همت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دید‌های ماورائی...».

حکیم پارسای انقلاب، در تقریظ بر کتاب آب هرگز نمی‌میرد، هم نوشتند: «سلام بر یاران حسین (علیه السلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب و سلام بر شهید ... میرزا محمد سلگی ...»

امام خامنه‌ای در تبیین عظمت شهید «چیت سازیان» هم فرمودند: «این حرف من نیست؛ حرف یک رزمنده همدانی است که اگر چنانچه از سیم خاردار می‌خواهی رد بشوی، اول باید از سیم خاردار نفْست عبور کنی. وقتی گرفتار خودمان هستیم، نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم؛ این را آن‌ها به ما یاد دادند؛ این را آن جوان ۲۰ ساله یا ٢۵ ساله رزمنده به ما تعلیم داد، از آن‌ها یاد گرفتیم.»

مردی که مرادش، در وصف او در تقریظ بر کتاب «گلستان یازدهم» نوشت: «زندگی سراسر جهاد و اخلاصِ مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد و هم در زمین و هم در ملأ اعلی به عزت رسید ... هنیئاً له».

امام خامنه‌ای در آیین افتتاحیه دومین کنگره شهدای همدان فرمودند: «ما باید نام شهدا را زنده بداریم، ما باید از مفهوم شهادت، از پیام شهیدان برای آراستنِ درستِ زندگی استفاده کنیم؛ ما احتیاج به سامان‌بخشیِ زندگیِ جمعی داریم، در جامعه خودمان و در جامعه جهانی به کمک شهیدان و آثار شهیدان می‌شود این کار را انجام داد».

معظم‌له در ادامه افزودند: «پیام شهیدان را به دل‌ها برسانید. به کار‌های شکلی به هیچ وجه قانع نشوید؛ هدف را این قرار بدهید که این پیام به دل‌های مخاطبین تان برسد؛ از جمله جوان‌ها و نوجوان‌هایی که امروز وجود دارند.»

این تکلیف، امروز بر دوش همه ماست. بیایید به تکلیف مان عمل کنیم و حق شهدای مان را ادا کنیم. حق شهدای همدان را ادا کنیم. زندگی‌شان را سرمشق زندگی خود و همه جوانان ایران قرار دهیم.

بیایید کتاب‌های شهدای همدان را دست به دست بچرخانیم و بخوانیم تا همه بدانند زندگی شهدا چقدر زیباست؛ کتاب‌های حمید حسام و خانم ضرابی‌زاده، کتاب‌های در دست ما باشد و کتاب «دختر شینا»، کتاب همراه ما.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها