در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان؛

فرزند شهید همدانی: مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس نگاه معرفتی را افزایش می‌دهد 

«همدانی» گفت: مطالعه کتاب‌های دوران دفاع مقدس نگاه معرفتی برای خواننده ایجاد و کمک می‌کند تا در خصوص مسائل آن زمان آگاه‌تر شود.
کد خبر: ۶۲۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 10October 2023

مطالعه کتاب‌های دوران دفاع مقدس به افراد نگاه معرفتی می‌دهد به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در سالروز شهادت سردار شهید «حسین همدانی» در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت که در محل نمایشگاه‌ بین المللی استان همدان در حال برگزاری است خبرگزاری دفاع‌پرس همدان در غرفه خود میهمان یکی از یادگاران این سردار شهید بوده و با او به گفت‌و‌گو پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم: 

وهب همدانی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود تا علاوه بر ناشران و نویسندگان، سایر افراد نیز ترغیب شده و به کتاب روی بیاورند، اظهار داشت: خواندن کتاب نگاه معرفتی برای خواننده ایجاد و کمک می‌کند تا در خصوص مسائل دوران دفاع مقدس آگاه‌تر شود و اتفاقات آن زمان را بهتر درک کند.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های اخیرشان در خصوص کودکان و نوجوانان تاکید داشته‌اند، گفت: ایشان در این حوزه نیز به نویسندگان و ناشران توصیه می‌کنند تا اتفاقات سالهای دفاع مقدس و موضوعات آن را به نسل جوان انتقال دهند، تا آنها نیز در جریان آن موضوعات قرار گرفته و با تاریخ دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند. 

فرزند شهید همدانی ضمن بیان اینکه کتاب‌ «خداحافظ سالار» نقش به سزایی در شناخت افراد از پدرم داشته‌است، افزود: من بارها از نزدیک مشاهده کرده‌ام که کتاب چگونه باعث شده تا عموم جامعه با شخصیت‌ها و افراد تاثیر گذار آن دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

وی در پایان تصریح کرد: من در همه فضاهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و کسب و کار نیز آثار نشر کتاب در خصوص دفاع مقدس را مشاهده کرده‌ام به طوری که افراد مختلف با مطالعه آنها در خصوص آثار کتاب گفت‌و‌گو کرده و به آن اشاره داشته‌اند.

در ادامه مختصری در خصوص کتاب خداحافظ سالار خواهید خواند: 

نوشتن کتاب «خداحافظ سالار» از سال ۱۳۹۰ شروع می‌شود؛ در آن زمان بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت آغاز می‌شود و با با بازگشت به دوران خاطرات کودکی همسر شهید در دهه ۴۰ ادامه می یابد. این کتاب از ۴۴ ساعت مصاحبه با همسر شهید جمع‌آوری و نوشته شده است که نوع روایت داستانی هیچ دخل تصرفی را در آن وارد ننموده است.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و هم‌چنین یکی از فرماندهان بزرگ سپاه پاسداران کشور بوده است که از سال ۱۳۵۹ در دفاع مقدس شرکت داشت. او از همان ابتدای انقلاب در کنار مردم جنگید و سرانجام در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه در سن ۶۱ سالگی به شهادت رسید. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بوده است. همسر ایشان یعنی پروانه چراغ نوروزی در کتاب خداحافظ سالار، خاطرات و زندگی خود و همسرش را از ابتدای جوانی تا زمان شهادت تعریف می‌کند.

در این کتاب، ما از زندگی چهل‌ساله‌ی این خانواده باخبر می‌شویم؛ در واقع پروانه چراغ نوروزی، از دوران کودکی و سال‌های قبل از انقلاب شروع می‌کند و تا بعد از انقلاب، غائله کردستان، جنگ ایران و عراق و مسئولیت‌های مختلف حسین همدانی می‌رسد. حمید حسام نویسنده کتاب خداحافظ سالار به خاطر ۳۶ سال دوستی که با این خانواده داشته شناخت خوبی از آن‌ها دارد و به غیر از آن با همسر شهید همدانی مصاحبه نیز کرده است. البته او برای نوشتن این کتاب با اعضای دیگر خانواده نیز گفت و گو کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار