استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم استخراج حقایق ارزشمند دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «نظری» با بیان اینکه دانشگاه نقش اساسی در جریان‌سازی و تحولات دارد، گفت: ما هنوز حقایق دفاع مقدس را نشناخته‌ایم و این حقایق ارزشمند باید استخراج شود.
کد خبر: ۶۲۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ - 10October 2023
لزوم استخراج حقایق ارزشمند دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی نظری» استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی نقش دانشگاهیان آذربایجان‌ شرقی در دفاع مقدس که توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این استان برگزار شد، اظهار داشت: مجامع علمی و حوزوی متولی اندیشه در جوامع بوده و در واقع مغز متفکر جوامع هستند و در دفاع مقدس و برهه‌های مختلف کشورمان نمی‌توان نقش آن‌ها و  دانشگاه را نادیده گرفت.
 
وی افزود: اگر دانشگاه در شرایط فعلی اقدام به تبیین واژه‌ها و صحنه‌هایی چون دفاع مقدس و جنگ شناختی نکند، کوچه و بازار در این رابطه جریان سازی خواهد کرد، لذا دانشگاه باید در این رابطه پیشرو باشد.
 
این استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه اگر جامعه‌ای معتقد به نقش دانشگاه نباشد و این جایگاه را به دانشگاه ندهند، به همان میزان نیز تاوان خواهد داد، تصریح کرد: ما هنوز حقایق دفاع مقدس را نشناخته‌ایم و این حقایق ارزشمند باید استخراج شود.
 
حجت‌الاسلام «نظری» در پایان با اشاره به نقش اساسی دانشگاه برای جریان‌سازی تحولات، گفت: دانشگاه باید در حوادثی مثل تحولات قفقاز، حملات فلسطین‌ها برای پس گرفتن سرزمین‌هایشان و... به میدان آمده و تحولات را تبیین و دید جامعه را بازتر و گفتمان‌سازی کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها