استاندار سمنان:

نظارت و کنترل در حوزه سایبری از دیدگاه پدافند غیرعامل باید توسط متولیان مدنظر باشد

«هاشمی» گفت: نظارت و کنترل در حوزه سایبری از دیدگاه پدافند غیرعامل از دیگر مباحث و مسائلی است که باید توسط متولیان امر پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان مد نظر باشد.
کد خبر: ۶۲۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ - 10October 2023

نظارت و کنترل در حوزه سایبری از دیدگاه پدافند غیر عامل باید توسط متولیان مد نظر باشدبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سید محمد‌رضا هاشمی» استاندار سمنان امروز در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: استان سمنان یک استان بسیار حساس در حوزه مباحث زیرساختی، تهدیدات زیستی، شیمیایی و اصول پدافند غیر عامل است.

وی افزود: فرونشست زمین‌ها به علت برداشت بی رویه آب نیز یکی از تهدیدات موجود در حوزه ریلی در سطح استان است.

استاندار سمنان تاکید کرد: جلسات شورای پدافند غیرعامل استان به صورت ماهانه برگزار و کارگروه‌های پدافند غیرعامل به صورت ویژه و با جدیت در سطح شهرستان‌های استان دنبال شود.

وی عنوان کرد: نظارت و کنترل در حوزه سایبری از دیدگاه پدافند غیر عامل از دیگر مباحث و مسائلی است که باید توسط متولیان امر پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان مد نظر باشد.

هاشمی گفت: موارد و مباحث پدافند غیرعامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تبیین و تشریح این مهم به منظور آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت بیشتر در بین متولیان امر و درک بهتر اهمیت آن، باید انجام گیرد.

استاندار سمنان متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اگر اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل در تمامی بخش‌ها توسط متولیان امر مورد توجه قرار نگیرد و این موضوع به صورت ویژه در سطح جامعه گسترش و توسعه نیابد، خسارات و زیان‌های هنگفتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

سردار ملک، معاون امور صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این جلسه ادامه داد: امروز سازمان پدافند غیرعامل به درختی تنومند تبدیل و به میوه دهی رسیده است و در استان سمنان نیز شاهد این مهم و اقدامات بسیار خوب و جهادی با مدیریت جهادی استاندار سمنان هستیم.

وی گفت: در بحث موارد مرتبط با پدافند غیرعامل، کوتاهی در این حوزه با‌جرم‌انگاری و مجازات برای فرد خاطی همراه خواهد بود.

این مسئول افزود: پدافند غیرعامل مصونیت بخشی و حفاظت از کشور و صیانت از مردم در برابر تهدیدات و جنگ‌های ترکیبی دشمن است و دشمن از طریق ایجاد نارضایتی بوسیله قطع برق، مخاطره شیمیایی و موارد این چنینی به دنبال فاصله انداختن بین حکومت و مردم است.

ملک ادامه داد: در استان سمنان به واسطه موقعیت ژئوپولتیکی آن، اصول پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و در حوزه مدیریت بحران نیز ظرفیت بالایی دارد و برگزاری کمیته پدافند غیرعامل در درون دستگاه‌های اجرایی استان با حضور صنایع و واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی دنبال شود.

معاون امور صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح‌های عملیاتی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل استان تهیه و تدوین شده است که ان‌شاءالله به صورت عملیاتی به مرحله اجرا در آید و مباحث مرتبط با آموزش نیز پیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار