یادداشت/ فاطمه کیایی

«آزادی قدس» حقیقتی محتوم برای صاحبان اصلی آن

تا چتد سال پیش اگر کسی از ازادی قدس صحبت می‌کرد بیشتر شبیه یک آرزوی دست‌نیافتنی بود، اما معادلات منطقه و ضرباتی که مقاومت فلسطینیان به رژیم صهیونیستی وارد کرد، این گمانه را قوی‌تر کرده که ازادی قدس نزدیک است.
کد خبر: ۶۲۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ - 11October 2023

«آزادی قدس» حقیقتی محتوم برای صاحبان اصلی آنگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات‌کیایی؛ از زمان غصب زمین‌های فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی و کشتار مردم که به نوعی نسل‌کشی مناطقی از فلسطین قلمداد می‌شد تا حمله شش کشور عربی برای بازپس‌گیری حیثیت از دست رفته خود که با شکست مواجه شد، تصور شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی قوت گرفت.

دهه‌هاست که سران این رژیم با بزرگنمایی و ساختن فضای تصنعی تلاش دارند تا خود را به عنوان یکی از ابرقدرت‌های نظامی دنیا معرفی کنند اما پس از جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان و ۲۳ روزه با غزه، معادلات تغییر کرد.

تصویر پر ابهت این رژیم فرو ریخت و تلاشش برای ابرقدرت بودن در حوزه نظامی به یک ادعا تبدیل شد. مبارزات فلسطینیان هرچند در طول دهه‌ها نتوانست به حذف رژیم صهیونیستی بیانجامد، اما همواره این مقاومت بود که امید به بازگشت را در دل آنان زنده نگه می‌داشت و همین مقاومت برای کسانی که ساکنین اصلی فلسطین بودند یعنی امید به آینده و تلاش برای هدفی حقیقی که در زمان و مکانی مناسبت به دست خودشان رقم خواهد خورد.

آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال گذشته در یکی از سخنرانی‌های خود درباره نابودی رژیم صهیونیستی بیان کردند، نه از روی آرزومندی بلکه از روی باور به آینده روشنی بود که از دل واقعیت فلسطین و رژیم صهیونیستی بیرون می‌آمد. اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید هرچند آرزوی هر انسان آزاده‌ای است، اما گفته معظم‌له مبتنی بر حقیقت وضعیت فلسطین و شرایط رژیم صهیونیستی از داخل و بیرون آن است.

«طوفان الاقصی» که نقطه عطف مقاومت در ضربه زدن به رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۷۰ سال اشغال سرزمین‌های فلسطین بود، یک بار دیگر این واقعیت را به روشنی یادآوری کرد که قدرت ایمان و مقاومت در مقابل سنگین‌ترین سلاح‌ها جوابگوست، چه بسا که امروز جامعه جهانی نیز بدین مسئله آگاه است که رژیم صهیونیستی شکننده‌تر از همیشه، رو به زوال می‌رود و پیروزی از آن مقاومت و صاحبان حقیقی فلسطین است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار