با قرائت بیانیه؛

هفتمین جشنواره استانی «فانوس» در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

هفتمین جشنواره هنری «فانوس» خرسان جنوبی ویژه تولیدات هنری دفاع مقدس و مقاومت با قرائت بیانیه جشنواره و معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۲۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ - 11October 2023

هفتمین جشنواره استانی «فانوس» در خراسان جنوبی به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آئین اختتامیه هفتمین جشنواره هنری «فانوس» استان خرسان جنوبی ویژه تولیدات هنری دفاع مقدس و مقاومت شامگاه (سه‌شنبه) با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

بیانیه پایانی مرحله استانی هفتمین دوره جشنواره هنری «فانوس» خراسان جنوبی توسط «مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

دفاع مقدس عرق عاشورایی و ارادت حسینی مردم ایران و نشان قرن‌ها زیست شرافتمندانه ایرانیان است و هنوز زود است که جهان این حماسه سترک را درک کند. هنر دفاع مقدس هنر هشت فصل ایثار افرادی است که حماسه آفریدند و اکنون نیز حماسه یارانی هستند که با همان آرمان‌ها در حال طی مسیر شهدا هستند.

 هفتمین دوره جشنواره ملی هنری «فانوس» ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی به منظور ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی به‌ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

نقش ولایت و رهبری در پیشبرد آرمان‌های دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم شهیدان جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران خانواده‌های معظم شهدا مدافعان حرم و وطن، سبک زندگی رزمندگان و شهدا و راهیان‌نور از موضوعات این جشنواره بود.

این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایش‌نامه)، هنرهای تجسمی(عکس، نقاشی، پوستر)، تلویزیون و سینما (فیلم داستانی کوتاه، انیمیشن، مستند کوتاه و نماهنگ)، موسیقی و سرود (موسیقی باکلام و بی‌کلام و سرود)، رادیویی(نمایش رادیویی پادکست) و بخش ویژه دانش‌آموزی (عکس، نقاشی، تئاتر صحنه‌ای فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای) برگزار شد.

‌استقبال از جشنواره ملی «فانوس» با موضوعات هنری و سینمایی امسال در استان خراسان جنوبی بی‌نظیر بود در مجموع ۱۵۷۸ اثر در مرحله استانی این جشنواره شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۲۸ اثر هنرهای نمایشی ۸۴۸ اثر هنرهای تجسمی، ۱۴۵ اثر فیلم مستند کوتاه و نماهنگ، ۶۳ اثر موسیقی و سرود، ۴۹ اثر تولیدات رادیویی و پادکست و ۳۵۰ اثر در بخش ویژه دانش‌آموزی هستند.

در هفتمین مرحله استانی جشنواره «فانوس» ۳۷ اثر با کسب رتبه برتر به عنوان برگزیده و تقدیر انتخاب و نفرات اول هر بخش هم به مرحله داوری جشنواره کشوری معرفی شدند. امید است با برپایی هرچه باشکوه این جشنواره زیر دین حماسه‌سازان عرصه دفاع مقدس و شهدا قرار نگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار