پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدس مطرح کرد؛

رقابت کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

«بابایی» با بیان اینکه نمایشگاه یک میدان برای رقابت کردن است، گفت: این روزها دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در حال برگزاری است و آثار مختلف دوران دفاع مقدس در این فضا به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۶۲۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 11October 2023

رقابت کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

«گلعلی بابایی» پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع‌پرس،‌ در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: نمایشگاه نیز همانند یک میدان برای رقابت کردن است، این روز‌ها دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در حال برگزاری است و آثار مختلف دوران دفاع مقدس در این فضا به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: کتاب‌ها در غرفه‌ها قرار گرفته و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نمایشگاه‌ها میدان خوبی برای عرضه کتاب است.

این پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های کتاب؛ نویسنده، نوع کتاب، صفحه بندی، موضوع و سوژه‌یابی افراد حاضر در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موثر است، اما برای رونق آن باید یک سری تدابیر اندیشه شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود جامعه برای اینکه کتاب در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد نیاز به اندیشیدن تدابیری است، مثلاً با تخصیص بن کتاب و یا اهدای رایگان به افراد می‌توان به این مهم کمک کرد.

بابایی در پایان گفت: نباید نمایشگاه فقط برای رفع تکلیف برگزار شود، وقتی حاضرین در نمایشگاه از سایر شهر‌ها و مسافت‌های دور به این نمایشگاه مراجعه کنند، بهره‌ای از آن نبرند این مهم، مثمر ثمر نخواهد بود.

«گلعلی آقابابایی‌پور» معروف به «گلعلی بابایی» پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدّس، یگان‌نویس و لشکرنویس است و به‌عنوان یکی از پرکارترین و مؤثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و حسین بهزاد دو پدیدآورنده همپای صاعقه هستند که این کتاب باعث ایجاد تحوّل در گونه مستندنگاری دفاع مقدّس شد.

کتاب‌های همپای صاعقه، ضربت متقابل، از الوند تا قراویز، ققنوس فاتح، کالک‌های خاکی و گردان نهم مورد تقریظ، تفقد و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار