فرمانده یگان‌های ویژه فراجا تاکید کرد؛

لزوم آگاهی مردم نسبت به مجازات توهین و درگیری در اغتشاشات/ هیچ گروگان‌گیری سیاسی در کشور نداشته‌ایم

سردار کرمی با تأکید بر اینکه اعتراض باید از راه قانونی انجام شود، گفت: اگر مردم نسبت به تکالیف شهروندی خود آشنایی داشته باشند دنبال فراخوان‌های ضد انقلاب و نظام نمی‌روند.
کد خبر: ۶۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ - 11October 2023

فرمانده یگان ویژه فراجا: هیچ گروگان‌گیری سیاسی در کشور نداشته‌ایم/ بیشترین گروگان‌گیری‌های کشور مربوط به قاچاق مواد مخدر استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن کرمی» فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در مورد اقدامات و رسالت‌های یگان ویژه فراجا و کنترل در مواجهه با شرایط بحرانی اظهار داشت: برخی از گروگان‌گیری‌ها توسط افراد شرور و خشن اتفاق می‌افتد که در هنگام دستگیری توسط پلیس برای رهایی خود اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه واحد رهایی یگان ویژه فراجا به دلیل آموزش‌ها و تجهیزات و اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد، زبده‌ترین واحد رهایی در منطقه است افزود: یگان ویژه فراجا طی هشت سال گذشته ۶۵ عملیات رهایی گروگان داشته که تنها ۵ مورد منجر به کشته‌شدن گروگان‌گیر شده است.

سردار کرمی تصریح کرد: حضور در شرایط بحران، مبارزه با گروه‌های تروریستی، رهایی گروگان‌ها، دفاع شهری، مردم‌یاری در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله از جمله مأموریت‌های اصلی یگان ویژه است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی یگان‌های ویژه کنترل ناآرامی‌ها است بیان داشت: نیرو‌های یگان ویژه عمدتاً کادر آموزش‌دیده و زبده است و تجهیزات این یگان نیز ویژه بوده و عمدتاً این تجهیزات بازدارنده است تا به جمعیت هیچ آسیبی نرسد.

سردار کرمی با تأکید بر اینکه نیرو‌های نوپو (نیرو‌های ویژه پیرو ولایت) یگان ویژه در ناآرامی‌های اجتماعی هیچ سلاح کشنده و جنگی را حمل نمی‌کند بیان داشت: عمدتاً سلاح‌های یگان ویژه در ناآرامی‌های اجتماعی سلاح‌های غیرکشنده مانند پینت بال، آبپاش، سپر و گاز‌های بازدارنده است.

فرمانده یگان ویژه فراجا ادامه داد: طی هشت سال فرماندهی وی بر یگان ویژه، در عملیات‌های یگان ویژه در ناآرامی‌های اجتماعی توسط یگان ویژه حتی یک نفر هم کشته نشده است؛ چراکه نیرو‌های یگان ویژه در عملیات‌ها سلاح کشنده با خود حمل نمی‌کنند.

سردار کرمی با اشاره به دو بحران اعتراضی سال ۹۸ و ۱۴۰۱ گفت: باید به مردم فرصت داده شود که حرف خود را بزنند و یک جایی برای اعتراض مردم گذاشته شود تا اعتراض مردم با فراخوان ضد انقلاب‌ها یکی نشود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زیادی که اسلام برای حقوق شهروندی قائل شده است بیان داشت: بایستی پیرو حقوق شهروندی در نظر گرفته شده مردم نیز تکالیف شهروندی خود مانند رعایت پوشش در بیرون، حفظ اموال و دارایی خانه‌های خود، مقررات رانندگی و... را رعایت کنند.

فرمانده یگان ویژه فراجا در ادامه با تأکید بر اینکه اعتراض باید از راه قانونی انجام شود اظهار داشت: اگر مردم نسبت به تکالیف شهروندی خود آشنایی داشته باشند دنبال فراخوان‌های ضدانقلاب و نظام نمی‌روند.

سردار کرمی با بیان ضرورت آشنایی تمام اقشار مردم نسبت به تکالیف شهروندی و عواقب و جرایم برخی اقدامات که در اعتراضات و اغتشاشات انجام می‌گیرد بیان داشت: بایستی به مردم آموزش داده شود که توهین در اعتراض‌ها، ایجاد سد معبر در ناآرامی، آسیب به اموال و دارایی‌های عمومی، شعار علیه مسئولین، درگیری با مأموران و... چه مجازات‌هایی دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار