مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای غریب با همکاری آزادگان

ایرانمنش از برگزاری یادواره شهدای غریب در کرمان با همکاری آزادگان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ - 11October 2023

برگزاری یادواره شهدای غریب با همکاری آزادگان

«سعید ایرانمنش» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان با بیان اینکه طرح دیدار با خانواده معظم شهیدان در هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: اکثر ادارات استان کرمان در اجرای این طرح همکاری داشتند و ۳ هزار و ۲۰۰ دیدار با خانواده شهدا انجام شد.

وی افزود: با همکاری شهرداری کرمان عکس چند شهید شاخص کشوری باید بر روی ساختمان‌های بلند شهر کرمان نقاشی می‌شد که این طرح در حال اجرا است و جا دارد از مجموعه شهرداری کرمان تقدیر شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ابراز کرد: بر اساس قانون، یک درصد از بودجه ادارات باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود که اجرای این قانون باید پیگیری شود.

ایرانمنش با بیان اینکه کنگره شهدای غریب در سطح کشور و در ۲۳ تیرماه سال آینده برگزار می‌شود، اضافه کرد: یادواره شهدای غریب در کرمان با همکاری آزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهدای غریب اسرایی هستند که در زمان جنگ تحمیلی اسیر شدند و در دوران اسارت به شهادت رسیدند، بیان کرد: در استان کرمان ۲۹ شهید غریب شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ شهید در اردوگاه حزب بعث به شهادت رسیدند، گفت: جوان‌ترین شهید غریب کشور شهید حسین صادق‌زاده از استان کرمان است که در بیمارستان صلاح الدین عراق به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار