پوتین: طرفدار تشکیل کشور فلسطین هستیم

رییس‌جمهور روسیه گفت: طرفدار تشکیل کشور فلسطین هستیم؛ مساله فلسطین در قلب هر مسلمانی قرار دارد و از سوی آنها به عنوان مظهر بی‌عدالتی بزرگ تلقی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ - 11October 2023

پوتین: طرفدار تشکیل کشور فلسطین هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در نشست عمومی همایش «هفته انرژی روسیه» در سخنانی اعلام کرد: مساله فلسطین در قلب هر مسلمانی قرار دارد و از سوی آنها به عنوان مظهر بی عدالتی بزرگ تلقی می شود.

رییس جمهور روسیه در این ارتباط ادامه داد: آمریکا سازوکارهای منطقه درگیری اعراب و اسرائیل را نادیده گرفته و بر نیازهای مادی تکیه زده است. آنها سعی کردند راه حل مشکلات اساسی فلسطین را با کمک های اقتصادی جایگزین کنند.

ولادیمیر پوتین در این خصوص اضافه کرد: بدون حل مسائل اساسی سیاسی در خصوص ایجاد کشور فلسطین، حل وضعیتی که منجر به فوران خشونت شده، غیرممکن است. مشخص نیست که آیا تنش ها میان اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک می تواند آرام شود یا خیر، اما ممکن است منجر به مشکلات بزرگی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضع روسیه در قبال فلسطین و اسرائیل برای طرفین کاملاً شناخته شده است؛ ما طرفدار اجرای تصمیمات سازمان ملل و تشکیل کشور فلسطین هستیم.

این مقام روسیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اقتصاد روسیه در حال گذراندن مرحله اصلاحات ساختاری است و مجموعه سوخت و انرژی دستخوش تغییرات عمیقی شده است. اولویت اساسی روسیه در بخش انرژی تضمین بازار ملی است؛ ما ظرفیت آن را افزایش خواهیم داد. کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا منابع انرژی روسیه را به طور کامل کنار بگذارند که در نتیجه کل اقتصاد آنها به صفر می رسد. اقدامات غرب باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی از جمله بازار نفت شده است و کل اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است. ثبات بازار جهانی انرژی نیازمند تعامل با شرایط باز و شفاف است، همانطور که در اوپک پلاس انجام می شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار