در مراسم نکوداشت روز کارآگاه مطرح شد؛

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: کارآگاهان پلیس، حافظان گمنام امنیت کشور/ امروز در سازمان انتظامی، دفاع مقدس استمرار دارد

سردار رضایی کارآگاهان پلیس را حافظان گمنام امنیت کشور دانست و گفت: امروز در سازمان انتظامی، دفاع مقدس استمرار دارد، پلیس آگاهی و کارآگاهان، دفاعی مقدس از نوع برقراری امنیت و آرامش برای مردم را در مقابله با قانون شکنان انجام می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 12October 2023

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور: کارآگاهان پلیس، حافظان گمنام امنیت کشور/ امروز در سازمان انتظامی، دفاع مقدس استمرار داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، به مناسبت گرامی‌داشت هفته انتظامی، مراسم نکوداشت روز کارآگاه و تجلیل از کارآگاهان برتر کشوری و استانی با حضور سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در سالن فجر ستاد فراجا به صورت حضوری و ویدئوکنفراس همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

سردار رضایی در این مراسم ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای همه همکاران به ویژه کارآگاهان و پلیس آگاهی اظهار داشت: با وجود شما کارآگاهان فداکار و مجرب انتظار بر این است که مجرمان نتوانند به راحتی نفس بکشند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ضمن خداقوت برای همه همکاران و همرزمان در سراسر کشور تصریح کرد: به پاس همه زحمات و تلاش‌ها و فداکاری هایتان که جز خدا کسی نمی‌بیند از همه شما عزیزان از صمیم قلب سپاسگزارم. شما در اصل سربازان گمنامی هستید که دائما در صحنه موفق عمل می‌کنند.

وی افزود: هفته انتظامی بهانه‌ای است تا ملت بزرگوار ایران از فرزندان خودشان از این سازمان مقدس تقدیر کنند ما هم به نوبه خود در سطح کشور از همه همکارانمان از جمله از شما عزیزان در کسوت کارآگاهان پلیس آگاهی و نخبگان اطلاعاتی ویژه در سطح کشور تشکر می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در سطح کشور تاکید کرد: پیشکسوتان عزیز در سازمان انتظامی جزو سرمایه‌های کشور هستند از اینکه این عزیزان ارتباط کاری انقلابی با سازمان را حفظ می‌کنند سپاسگزاریم. پیشکسوتان در اصل آینده درخشان پیشرفت سازمان به شمار می‌روند از جمله کارآگاهان پلیس آگاهی که از نخبه‌ترین و حرفه ای‌ترین‌های بخش اطلاعاتی کشور به حساب می‌آیند. سطح اطلاعات کارآگاهان بسیار بارزتر و عمیق‌تر از سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

سردار رضایی کارآگاهان پلیس آگاهی را حافظان گمنام امنیت کشور در سازمان مقدس انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز سکانداری مدیریت کارآگاهان و پلیس آگاهی را سردار قنبری بر عهده دارد که بسیار دلسوز، فداکار و با روحیه انقلابی عمل می‌کند.

وی ابراز داشت: ارزنده بودن موفقیت کار در این است که با خدا معامله می‌کنیم گمنامی یک ارزش است که امروز این موضوع در پلیس آگاهی به خوبی مشهود است.

سردار رضایی یادآور شد: جنس کار در مجموعه کارآگاهان پلیس آگاهی به گونه‌ای است که از لحاظ روحی و روانی دارای آثار منفی روی این عزیزان است چرا که دائما با سارق، قاتل، جانی، جنازه و موضوعات هنجارشکنانه سروکار دارند و در اصل خانواده آنان تسکین دهنده و پشتیبان آن‌ها هستند که از این بابت به طور ویژه از خانواده‌های این عزیزان تشکر و قدردان آنان هستیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان داشت: امروز در سازمان انتظامی دفاع مقدس استمرار دارد، پلیس آگاهی و کارآگاهان دفاع مقدس از نوع امنیت و آرامش مردم را با مقابله با هنجارشکنان، قانون ستیزان و کسانی که حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند، انجام می‌دهند.

سردار رضایی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در عصر ولایت فقیه جزو بسترسازان ظهور امام زمان (عج) هستیم و لباس مقدس انتظامی را به تن داریم، ادامه داد: پلیس آگاهی در کشور باعث افتخار است و یکی از مجموعه‌هایی است که موجب تاییدیه مقام معظم رهبری و کسب مدال رضایت مندی مردم در این سازمان مقدس را فراهم کرده که جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: الحمدالله در پلیس آگاهی و کارآگاهان هر روز شاهد پیشرفت، کار و فکر نوع هستیم که از این جهت به همکاران خداقوت عرض می‌کنیم. امروز به مناسبت نکوداشت روز کارآگاه و تجلیل از کارآگاهان برتر کشوری و استانی این جلسه تشکیل شده که البته باید این برنامه سالانه به هر نیم سال یکبار تغییر یابد و اجرا شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: با تمام وجود و خالصانه و خاضعانه کمال احترام داریم به همه شهدا به ویژه ۱۲۵ شهید ارزنده، پلیس آگاهی و کارآگاهان و درود می‌فرستیم به روح همه شهدا به ویژه شهدایی که در حوزه کارآگاهان و پلیس آگاهی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: در خصوص پیشنهاداتی که مطرح شد بسیار حرفه‌ای و حاکی از تسلط ماموریتی بود هم دستورالعمل آگاهی باید دنبال شود و هم بر مسئله استاد و شاگردی به عنوان همتاپروری که بسیار ضروری و موثر است، تاکید می‌کنیم.

سردار رضایی اظهار داشت: همتاپروری در کار تخصصی و مهارتی یک ضرورت جدی به شمار می‌آید که باید روی این موضوع سرمایه گذاری و به طور مستمر به آن پرداخته و پیگیری شود.

وی در خصوص گشت‌های محسوس و نامحسوس آگاهی افزود: همان طور که بار‌ها اشاره شد دو برابر گشت‌های محسوس باید گشت‌های نامحسوس وجود داشته باشد که این امر منجر به کاهش بزه‌ها و در نتیجه بهبود در روند عملکرد می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر استمرار جذب کارآگاهان تاکید و گفت: نباید در جذب کارآگاهان وقفه ایجاد شود؛ یعنی چشمه کارآگاهان همیشه جاری باشد هر چند باید بعد از جذب با عبور از فیلتر‌های استاندارد امر شناسایی کارآگاهان صورت پذیرد و در چرخه قرار گیرند چرا که کارآگاه به عنوان ستون فقرات کار‌های پلیس آگاهی به شمار می‌آید و هیچ موضوعی نباید سبب خدشه وارد شدن به مسیر کارآگاه پروری باشد.

وی بیان داشت:، چون حریف همواره از سامانه و ابزار جدید استفاده می‌کند باید با به روزرسانی کارآگاه همیشه پیشقدم و جلودار باشد.

سردار رضایی با بیان اینکه یکی از سم‌هایی که در حوزه اطلاعاتی وجود دارد، بمباران خبری است در حوزه کارآگاهان بمباران پرونده مطرح است باید نسبت به اینکه چه پرونده‌ای به کارآگاهان ارجاع شود به گونه‌ای عمل کرد تا در این خصوص مشکلی ایجاد نشود.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با بیان اینکه اخلاص تابلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باید در همه امور و کار‌ها مانند سردار دل‌ها شهید «حاج قاسم» با خدا معامله کرد، گفت: ان شاءالله در زندگی کاری شخصی موفق باشیم، قدردان همه همکاران عزیز و خانواده‌های گرامی آنان در سراسر کشور هستیم. آرزوی سلامتی و خوشبختی برای تک تک عزیزان در این سازمان مقدس از درگاه خداوند متعال داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار